van Tarn naar Gardon - Reisverslag uit Anduze, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu van Tarn naar Gardon - Reisverslag uit Anduze, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

van Tarn naar Gardon

Door: Rianne en Tonny

25 Augustus 2011 | Frankrijk, Anduze

Bonjour mes amies,

We zitten nu op een camping bij Anduze, lekker bij onze (nieuwe) tent te internetten.

Onze reis tot nu toe:
Maandag zijn we nadat we de bezorgde broodjes op hadden, een wijnroute in de Tarn gaan rijden. Al vrij snel kwamen we bij een leuk chateau, wat net gesloten was, maar waar wel een wijnboertje naast zat. Het 82-jarige oude ventje nam ons op pantoffels mee naar de wijnkelder om te proeven. Hij kon verbazend goed Duits, bleek dat wij een Duitse krijgsgevangene voor ons hadden. Hij is hier maar gebleven en is later wijnboer geworden. Natuurlijk moesten we bij dit aardige mannetje wat kopen: er staan nu 2 vaten van 5 liter achter in de auto... De verdere route viel ons wat tegen, de omgeving was mooi, maar we zagen weinig druiven. 's Avonds hebben we garnalen op de BBQ gegooid, lekker met stokbrood en sla en natuurlijk een wijntje.

Dinsdag zijn we naar Albi gegaan, een mooi middeleeuws stadje aan de Tarn. Wij zijn daar naar het museum van Toulouse Lautrec geweest, die in Albi geboren is. Dit was erg mooi. Na een uitgebreide lunch op het terras hebben we de kathedraal bezichtigd, prachtig. Daarna wilden we met de petit train een rondje door de stad, maar helaas had deze het door de hitte begeven. Voor degenen die het niet meegekregen hebben: er heerst hier een hittegolf. 's Avonds lekker bij te tent soep met stokbrood en kaasje gegeten, en natuurlijk...een wijntje erbij.

Woensdag was het weer tijd om verder te gaan. We gingen eerst naar de Decathlon, een grote (buiten)sportzaak, waar we een nieuwe en grotere tent gekocht hebben. Ja...ook wij waren het kleine tenten gedoe beu. Het is een handige tent die in 2 minuten staat en in 15 minuten weer ingepakt is. Heerlijk! We zijn daarna naar Roquefort (ja van de kazen) gereden. Daar hebben we een rondleiding gehad door de kaaskelders, waar geen kaas te vinden was (?), daarna mochten we een stukje proeven. Heerlijk, maar die kan niet mee naar huis. We reden daarna door de prachtige Gorges du Tarn tot het plaatsje Ste Enimie. Daar zijn we op een echte Franse camping terecht gekomen, dat betekent: minder goede toilethokken. De tent stond net (gelukkig in 2 minuten) toen het onweer losbarstte. Gelukkig is deze tent groot en konden we lekker binnen zitten. Het heeft flink geregend, maar na een uur was het weer rustig. We hebben bij de tent macaroni gemaakt en die was lekker met... een wijntje.

Vanmorgen was het mistig. We zijn naar het plaatsje Ste Enimie gegaan en hebben daar wat rondgelopen. Omdat we eigenlijk wilden kanoeën op de Tarn, maar het weer niet echt heel geweldig werd, hebben we bij de lunch besloten om in te pakken en te gaan. We zijn de kloof uitgereden en hebben een prachtige route gereden door de Cevennen. We zijn geëindigd op een camping bij Anduze waar we nu zitten. We hebben net lekker gezwommen en genoten van een goede douche en zitten nu achter de computer met een... wijntje.
Morgen trekken we verder naar de Ardèche, waar we hopelijk wel kunnen kanoeën.
Kortom, we hebben het weer enorm naar ons zin!

au revoir
Rianne en Tonny

• 25 Augustus 2011 - 17:30

John Van De Kerkhof:

Hoi Dames,

Vergeet niet om naar Balazuc te gaan. Daar kun je een kano tocht maken naar Valon. Plaatsje is prachtig om te zien.

Veel plezier.
    Gr John

• 25 Augustus 2011 - 17:40

Ma Corrie:

fijn dat jullie weer genieten ik geniet hier ook in mijn nieuwe huisje ik heb ook weer internet verder alles goed liefs ma

• 25 Augustus 2011 - 17:48

Peter En Ingrid:

hoi meiden, veel nieuwe dingen voor ons en toch o zo franse plaatjes. Anduze kennen we van een paar jaar terug, erg leuk daar. De Ardeche zal weer anders zijn! Smalle wegen, mooie omgeving!

Veeel plezier verder

• 25 Augustus 2011 - 19:49

Ineke Bresser:

Wat lees ik nou een nieuwe tent gekocht. Dat had ik toch echt niet van jullie verwacht, maar binnenzitten bij regen is toch wel handig.
    Ziet er daar allemaal prachtig uit.
    Vandaag een dagje bij je ma geweest, was weer gezellig.
    Groetjes en geniet ze en op naar de kano. Ineke

• 26 Augustus 2011 - 06:10

Trudy:

Leuk om jullie verslag weer te lezen en de foto's te bekijken, waaruit blijkt dat jullie het weer prima naar je zin hebben en genieten van het heerlijke eten en de wijn.
    Veel plezier in de Ardeche.

• 26 Augustus 2011 - 12:12

Greet:

Nieuwe tent ? Wij hebben deze Quechua dit jaar vaak gezien op de campings. handig met opzeeten! Klinkt allemaal gezellig met die wijntjes, zeker met een vooraadje achter in de auto...
    Geniet van de Ardeche!

• 26 Augustus 2011 - 18:55

Marleen:

Wauw, wauw en nog eens wauw !!!

• 28 Augustus 2011 - 12:17

Patricia:

Hallo meiden,
    Klinkt allemaal heel gezellig. Wel vervelend al dat wijnproeven maar iemand moet het doen. Veel plezier en rustig aan met die warmte.
    Groetjes, Patricia