Onweer en zon - Reisverslag uit Vaison-la-Romaine, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Onweer en zon - Reisverslag uit Vaison-la-Romaine, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Onweer en zon

Door: Rianne en Tonny

28 Augustus 2011 | Frankrijk, Vaison-la-Romaine

Bonjour mes amies,

We zitten nu op een camping in Vaison-la-Romaine, het is hier nu half bewolkt en warm.

Onze reis tot nu toe:
Tja, we zouden naar de Ardèche gaan om te gaan kanoeën...'s Morgens in Anduze begon het te regenen en onweren. We hadden ook nog 2 mankementjes aan de tent ondekt, dus hebben we alles ingepakt en zijn we naar Alès gegaan. Daar hebben we bij de Decathlon onze tent geruild, dat was ook geen probleem. Het weer daarentegen werdt steeds slechter. We zijn toch naar de Gorges du Ardèche gereden, maar het regende zo hard dat we 2 keer moesten stoppen omdat we geen zicht meer hadden. In de Ardèche was de lucht zwart en het onweerde behoorlijk. We hebben besloten om in de auto te blijven en door te rijden naar de Provençe. Dit was een goede keuze. Alhoewel we die avond al gelijk weer een noodweer hadden en we de nieuwe tent goed konden testen. Ja, hij blijft staan met onweer, slagregens en windstoten. En ja, hij is goed waterdicht waar het merk reclame mee maakt. We konden toch nog met regenjassen naar het dorp om te eten en kwamen ook weer redelijk droog "thuis".

De volgende dag, zaterdag, was het weer een straaaaalend mooie dag! Na het croissantje en de pain au chocolat zijn we naar Montélimar gegaan, ja die van de nougat. We hebben het stadje bekeken en natuurlijk zijn we in een nougat- fabriekje beland, ook erg vervelend om hier te proeven... Behalve wijn hebben we nu ook nougat in de auto. Na een lekker mossellunch zijn we naar Abbaye d'Aiguebelle gereden. Hier wonen nog monniken en we konden maar een deel van het klooster bezoeken, ze hadden hier zelfs een Lourdes grot. Om een uur of zes waren we weer "thuis" en zijn we lekker gaan zwemmen in het zwembad. Daarna hebben we lekker gekookt en gebarbecued bij de tent.

Vandaag zijn we naar Grignan geweest, hier staat een mooi kasteel wat we bezichtigd hebben. Het had wel wat weg van de kastelen in de Loirestreek. Verder hebben we het dorpje bekeken en zijn we tussen de wijngaarden, amandelbomen, olijfbomen en geschoren lavendelstruikjes naar Nyons gereden. Daar hebben we lekker geluncht met pasta, je kon hier zelf je pastasoort en saus uitkiezen, bijzonder en erg lekker! Nadat we het stadje hebben bekeken zijn we terug gereden naar huis waar we de was hebben gedaan en lekker geluierd bij de tent en het zwembad. vanavond gaan we eten in het stadje en morgen staat Orange op het programma.

De temperatuur: het is nu overdag steeds rond de 25 graden en dat is een heerlijke temperatuur!

Het drinken: mochten jullie denken dat we alleen maar aan de wijn zitten, dat valt best mee, we drinken ook Rasteau (soort port van hier) en limonadesiroop (overdag).

Het eten: alles is lekker..

Martijn: We hopen dat alles goed is gegaan met je operatie! en dat je snel weer alles kan.

Au revoir,
Tonny en Rianne

• 28 Augustus 2011 - 18:21

Ineke Bresser:

Hallo dames,
    Jullie hebben weer veel gezien en gedaan. Gelukkig ook nog tijd voor een hapje en drankje. Fijn dat deze tent goed is. Hier regen regen en nog eens regen. Met Otje gaat ook alles goed en ze is braaf.
    Groetjes Ineke

• 28 Augustus 2011 - 18:23

Ilse:

Hoi,

Jammer van het slechte weer,want kanoën op de Ardeche is echt super leuk.Hebben wij ook een keer gedaan,is echt lachen als je het niet zo goed kunt,zoals ik.
    Gelukkig is het nu 25 graden en goed weer,dat kun je wel zien op de foto's.
    Mooie blauwe lucht.Hier is het anders.Het is maar somber en fris weer in Nederland.Dus geniet maar lekker van jullie vakantie met het zonnetje erbij.
    Groetjes van ons allemaal

• 28 Augustus 2011 - 19:39

Martijn:

Het gaat al weer wat beter met me.Fijne vakantie voor jullie verder.

• 28 Augustus 2011 - 21:03

Leny:

Hallo dames het is weer genieten lees ik! Mmm die grote plakken nougat zien er goed uit. Ik kom net terug uit het land van skûtsjesilen en oranjekoek. We hebben het heerlijk gehad. Een hele
    fijne vakantie! Hartelijke groeten van mij dus.

• 29 Augustus 2011 - 06:02

Trudy:

Hoi Dames,

Jullie genieten er weer goed van, lekker snoepen van de nougat. Jammer van het slechte weer. Ook hier is het noodweer geweest, maar helaas geen 25 graden.
    Op naar het volgende avontuur.

• 29 Augustus 2011 - 13:43

Diny:

Gelukkig de tent doet het na behoren. Wat regen en onweer betreft kijk aub uit, want het kan erg te keer gaan, in Frankrijk is een nederlandse vrouw in een tent onder een boom gekomen en komt nooit meer thuis. Het ziet er verder erg goed uit, blijf genieten v/d zon en al het mooie wat frankrijk te bieden heeft. Vr. gr. Diny

• 30 Augustus 2011 - 07:24

Janine:

Heerlijk weer te lezen jullie gezellige verhalen, Geniet van jullie mooie nieuwe tent en bewaar een stukkie nougat voor hier op kantoor, hahaha.

• 30 Augustus 2011 - 08:17

Peter, Ingrid En Nik:

Hoihoi, weer veel gezien en gedaan hoor! Knap dat jullie de regen en het onweer voorbij zijn gereden maar helaas heeft het jullie ook weer ingehaald. We zagen op buienradar dat het onoverkomenlijk was die dag de regen te ontlopen. De regenzone liep van boven Nederland tot in de Middelandse zee van west naar oost...
    Wij ziijn ondertussen aan de Middelandse zee beland en genieten van prachtig weer, 28 graden en een heerlijke zee. Uiteraard ook van alle lekkere dingen hier:) Jullie zijn welkom als je zover bent!
    groetjes van ons