Het luxe leven - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Het luxe leven - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Het luxe leven

Door: Rianne en Tonny

08 September 2011 | Frankrijk, Cannes

Bonjour mes amies,

We zitten nu in Cannes op een camping. Het was niet helemaal de bedoeling dat we in Cannes terecht zouden komen, maar ja ineens waren we er. De camping ligt 45 minuten lopen van het strand af, maar heeft gelukkig wel een zwembad.

De reis tot nu toe:
Maandag zijn we met z'n allen naar St. Tropez gegaan. Na een kopje koffie op een jetset terras (8 euro voor een minder lekkere cappucino) zijn we het oude stadje doorgewandeld en hebben de haven bekeken met zijn gigantische jachten. Na een ijsje (wat weer heel erg meeviel in prijs) zijn we terug naar de camping gegaan. 's Middags zijn we lekker naar het strand gegaan en hebben ´s avonds bij de tent gegeten met z´n allen. Als afscheid hebben we nog een cocktailtje gedaan.

Dinsdag zijn we weer vertrokken en zijn we langs de kust gereden, waar bar weinig campings te vinden zijn. We zijn eerst naar het stadje Grimaud gegaan, een middeleeuws bergdorp. Daarna naar Port Grimaud(klein Venetië), waar we een boottocht door de grachten hebben gemaakt. Na een lunch van Moules in witte wijn zijn we weer verder gereden en nee Ingrid: wij hebben geen beest gezien, hoor, maar zijn wel nieuwsgierig wat het was. We reden langs de kust, zoekend naar een camping en zaten ineens in Cannes. Toen hebben we daar maar een camping gezocht. Omdat we wat laat waren en geen boodschappen hadden gedaan, hebben we noodgedwongen wat gegeten op het terras van de camping.

Woensdag zijn we de stad ingegaan. De stad bleek wat groter te zijn dan we dachten en het vinden van een parkeergarage bleek wat moeilijk, ééen bordje en verder niets. Uiteindelijk is het dan toch gelukt. We signaleerden een Petit Train en eindelijk zijn we daar een keer in meegegaan. We kregen een toer langs grote en dure hotels, filmfestival zaken, dure winkels, jachthavens en het oude stadje. Hierna hebben we onze duurste cheeseburger ooit gegeten: 17 euro en zijn weer vertrokken. Voor de stranden in Cannes moet je betalen of ze zijn van de hotels, wij hebben op een strandje gelegen aan de weg, voor het gewone volk, maar we hadden wel onze stretchers. 's Avonds lekker visjes gegrild bij de tent.

Vandaag zijn we naar Grasse gegaan. We zitten nu ook heerlijke ruikend achter de laptop, jammer dat jullie dat niet kunnen ruiken. Grasse is de parfumstad en we zijn bij twee parfumhuizen geweest, waar we een rondleiding kregen door de wereld van de parfum. Behalve de wijn en de nougat gaat er nu ook parfum mee naar huis... Straks gaan we nog even naar het strand en boodschappen doen om weer bij de tent te eten. Er staan bij dit bericht ook nog wat foto's van Bormes-les-Mimosas omdat het de vorige keer niet helemaal soepel ging met het plaatsen van de foto's.

Au revoir
Rianne en Tonny

• 08 September 2011 - 14:16

Tanja:

Heerlijk, dat klinkt inderdaad als het luxe leven, wordt er erg jaloers van als ik naar buiten kijk en alleen maar regen zie. Geniet er nog maar lekker van, jullie hebben het verdiend!

Gr. Tanja

• 08 September 2011 - 14:39

Peter En Ingrid:

ook wij waren vandaag nog even in port grimaud, en inderdaad het beest was weg....wel veel mensen om ons heen, het was weer eens markt en dat betekent busladingen bejaarden:)
    Snel bezoekje, tochtje door de grachten en weer terug naar het strand! Jullie genieten van de highlights van de Cote d'azur zo te lezen, op naar Monaco!?

• 08 September 2011 - 15:47

Cathy:

ongelooflijk dat jullie daar lekker in het zonnentje zitten terwijl het hier een soort van herfst is. ik sprak Lana vandaag nog, ook zij had lekker weer, morgen 28 graden. Nou, geniet er maar van meiden, veel plezier nog!

• 08 September 2011 - 17:46

Gert Kees:

Hoi Tonny en Rianne. Ik hoop dat wij het net zo leuk krijgen als jullie. Wij vertrekken morgen (vrijdag). Naar Mallemort in de Vaucluse. Groeten nu nog uit Den Haag.
    Gert Kees

• 08 September 2011 - 20:11

Ineke Bresser:

Hai ladies,
    Zo te zien genieten jullie van het luxe leventje aan de Côte Azur. Heerlijk hoor hier zit ik met de verwarming aan. Jullie auto zal wel lekker geuren met die parfum. Ziet er leuk uit dat parfumfabriekje. Geniet nog van de luxe in Monaco. Veel plezier.
    Groetjes Ineke

• 08 September 2011 - 20:49

Leny:

Mmmm wat ruik ik toch: o een bericht uit Frankrijk. Nou, als jullie me jaloers hebben willen maken, dan is dat gelukt. Op de foto's ziet het er erg gezellig, zonnig en mooi uit!Zeker als je hier in de regen en wind zit(en moet werken)Maar ik geniet van jullie reisverslag hoor! Heel veel plezier nog!

• 09 September 2011 - 09:57

Hanneke:

Hallo dames, jullie genieten ervan. Wij net een paar dagen terug uit een heerlijk warm Sicilie en gelijk terugkomen in de herfst. Ik wil weer zon. Nog een fijne vakantie en het is zo leuk om jullie te volgen via deze site. Groetjes uit een bewolkt en grijs St. Hubert xxx

• 11 September 2011 - 16:50

Petrie :

Jasses,
    Gegroet vanuit een prachtig en heel warm Korfoe. Het is hier echt prachtig. We vermaken ons goed en hebben al wel wat leuke plekjes op het eilandje gezien. Genieten jullie nog maar heerlijk in France dan doen wij dat hier wel. Morgen gaan we de noorder eiland tour maken. Xxx vanuit Korfoe van ons

• 12 September 2011 - 21:58

René:

Meiden, de warmte spatten van de plaatjes af, hier in den landen is het niets. Regen en harde wind.