Nog even lekker genieten - Reisverslag uit Antibes, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Nog even lekker genieten - Reisverslag uit Antibes, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Nog even lekker genieten

Door: Rianne en Tonny

15 September 2011 | Frankrijk, Antibes

Bonjour mes amies,

Nog nagloeiend van het strand en een cocktailtje in het vooruitzicht houden we jullie weer even op de hoogte van onze belevenissen.

Maandag zijn we naar het middeleeuwse stadje Haute Cagnes geweest. Hier hebben we het kasteel van Grimaldi bekeken en door de smalle straatjes van het stadje gedwaald. 's Avonds eerst een cocktailtje gedaan, daarna gegeten bij de tent.

Dinsdag zijn we naar Cap Ferrat gegaan, waar we de villa van Emilie Rothschild hebben bekeken. Het was te zien dat de familie veel geld had, want het was een en al pracht en praal en ook was er een gigantische tuin rond de villa aangelegd. Hierna zijn we doorgereden naar Monaco. Hier hebben we bij het paleis van de prins geluncht en het zee-aquarium bekeken. Dit was erg mooi. We zijn in file teruggereden naar de camping. Daar hebben we eerst weer een cocktailtje gedronken, daarna fish & chips gegeten.

Woensdag zijn we met de trein naar Antibes gegaan. Hier hebben we het stadje bekeken en eindelijk de vruchten van zee gevonden (en gegeten). Daarna met de trein terug gegaan en nog even naar de zee. Dit proberen we trouwens elke dag: even zonnen en zwemmen. De bedjes hebben hun geld al opgebracht.

Vandaag zijn we met de trein naar Beaulieu-sur-Mer gegaan. Daar hebben we een Griekse villa bekeken. Deze villa is 1902 als exactie kopie van 2 eeeuwen voor christus nagebouwd. Erg mooi, vooral omdat we in Griekenland al heel wat bekeken hebben en we nu een huis in perfecte staat hebben gezien. Daarna zijn we met de trein naar Villefrache-sur-Mer gegaan, hier was een mooie kerk met fresco's, maar helaas die was gesloten toen wij er waren. Vanmiddag zijn we naar het strand gegaan en straks gaan we lekker in het restaurant van de camping eten.

Tot zover weer onze reis.

Au Revoir,
Rianne en Tonny

• 15 September 2011 - 19:16

Elvira & Gerard:

Bedankt weer voor jullie mooie reisverslag, ik heb er weer van genoten!
    Rianne, gister nog even bij je moeder binnen gewipt, mooi appartement heeft ze!!! Ik was op route, meteen gevraagd of ik de steunkousen uit moest doen, maar dat was niet nodig ;)
    Groetjes, Elvira

• 16 September 2011 - 07:54

Trudy:

Dit is het laatste verslag wat ik van jullie kan lezen, ga er nu zelf 2 weken tussenuit. Het was weer een genot om alles te lezen en de foto's te bekijken. Geniet van jullie laatste dagen.

• 16 September 2011 - 08:12

Ingrid:

Het zit er weer bijna op meiden. Ik heb gelijk heimwee, als ik jullie verslag lees. Maar gelukkig, het weer valt mee hier, het is niet zo somber thuiskomen, al is het tuurlijk geen Frankrijk! Goeie reis en we zien jullie wel als Tonny onze overbuurman dolgelukkig komt maken (haha ik leg het niet uit) Kus Ingrid