De reis is begonnen - Reisverslag uit Cordes-sur-Ciel, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Cordes-sur-Ciel, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Door: Rianne en Tonny

21 Augustus 2011 | Frankrijk, Cordes-sur-Ciel

Bonjour mes amies,

We zitten nu op de camping onder het genot van een wijntje op het terras achter de laptop (die we deze keer mee hebben) een berichtje naar jullie te typen. Gisteren zijn we om 5 uur 's morgens vertrokken uit Goes en het eerste stuk van de reis begon al goed; de brug bij Terneuzen ging voor onze neus dicht (of open?). Wij moesten in ieder geval wachten. Verder ging de reis, zelfs door Parijs vloeiend tot op het laatst, daar hadden we wat drukte. Na 12 uur rijden waren we op onze bestemming en hebben we de tent in een hittegolf opgezet. Nadat we de tent opgezet hadden hebben we een frisse duik in het zwembad genomen, heerlijk! 's Avonds hebben we op het terras van de camping gegeten, met een heerlijk wijntje erbij. We waren zo moe dat een toetje er niet meer bij kon. Na het eten hebben we de luchtbedden opgepompt en zijn we lekker gaan slapen.

Vanmorgen werden de croissantjes en pain au chocolat aan de tent bezorgd en hebben we op ons gemak ontbeten en genoten van het uitzicht. Na lekker op het gemak gerommeld te hebben bij de tent zijn we met de auto vertrokken naar Cordes-sur-Ciel. Dit is een leuk stadje boven op een berg. Wij zijn naar boven gelopen door 5 middeleeuwse poorten tot aan het hoogste punt. Daar hebben we lekker geluncht en zijn weer afgedaald naar de auto. We hebben onderweg bij een fruitstalletje een meloentje en overheerlijke pruimen gekocht.
Terug op de camping zijn we lekker gaan zwemmen en bij de tent op de stretchers gaan liggen. Later hebben we nog een dipje gedaan in het zwembad en zijn toen hier op het terras beland. Vanavond gaan we hier ook weer lekker eten want de supermarkt was dicht toen wij er langskwamen. Zo, dat was het nieuws tot nu toe. We rusten lekker uit en doen het even op het gemak.

Au revoir,
Tonny en Rianne

• 21 Augustus 2011 - 16:20

Nikki:

Een hele fijne vakantie verder gewenst! Ik werk nog een week en vlieg dan richting Peter en Ingrid, dus wie weet zie ik jullie nog over 1 à 2 weken in de côte d'azur!?

• 21 Augustus 2011 - 16:37

Pieter En Anny:

Jullie heel veel plezier en ga lekker genieten
    Groetjes uit Deurne

• 21 Augustus 2011 - 16:46

Pieter:

Leuk hoor! Op de eerste foto's zie ik nog geen wijn in de kofferbak? Waarschijnlijk op de terugweg?

Wij hebben gister de Whiskey, Jameson proeverij gehad! Heerlijk! Ik heb een 'flesje' van Jeannet gekregen!

Vandaag THE Ring of Kerry gereden, fantastisch ruig landschap! Misschien ook wel wat voor jullie?? Van vakantie komt vakantie?!

Bon voyage en tot horens!
    Gr. Pieter

• 21 Augustus 2011 - 16:54

Gusta:

Hallo Tonny en Rianne,

Geniet van de vakantie. Leuk om jullie reisverslag weer te lezen.

Groetjes Gusta

• 21 Augustus 2011 - 17:19

Ineke Bresser:

Dat ziet er allemaal weer leuk uit.
    Leuk dorpje waar jullie zitten. Ook hier is het heerlijk lekker hoor eindelijk eens geen regen.
    Geniet ze verder en veel plezier morgen op de wijnroute.
    Groeten Ineke

• 21 Augustus 2011 - 17:26

Marleen:

Alles ziet er prachtig uit! Genietze nog!!

• 21 Augustus 2011 - 17:27

Peter En Ingrid:

vanaf een afstand van 250 km van jullie, leven we helemaal mee! 34 graden vandaag gelukkig ook wij een zwembad. Ons uitzicht net even anders, 2 paarden! Veel plezier de komende dagen. gr. Peter en Ingrid vanuit Junas.

• 22 Augustus 2011 - 07:15

Diny:

Doen jullie goed, rustig aan beginnen en alles ZONDER stres. Ik hoop dat het bij de tandarts is meegevallen en alles goed is gekomen?! Foto's geven een goed beeld van de omgeving waar jullie nu zijn. Geniet v/d zon, rust, het zwembad en de mooie omgeving.
    Tot de volgende keer, vr. gr. Diny

• 22 Augustus 2011 - 08:37

Trudy:

Hoi Tonny en Rianne,

Gelukkig de reis is weer achter de rug en zonder problemen. Dit klinkt echt als vakantie lekker rommelen bij de tent, croisantjes lekker bij de tent laten bezorgen, stadje bezoeken en daarna lekker zwemmen. Geniet ervan.

• 22 Augustus 2011 - 13:58

Hanneke:

Bonjour dames, dat klinkt allemaal goed en lekker. Heerlijk he zo genieten van alles. En Tonny, alles goed met het bekkie? Meegevallen bij de tandarts? Profiter du beau temps. Salutations Hanneke.

• 22 Augustus 2011 - 15:37

Corina:

Heerlijk.....dat klinkt als echt vakantie!
    Geniet ervan hoor.

• 23 Augustus 2011 - 06:59

Janine:

Heerlijk weer jullie eerste verhaal, de terrasjes, wijntjes en leuke foto's.
    heel veel plezier hoor

• 23 Augustus 2011 - 17:17

Hanneke:

He Tonny, thanks voor je lieve kaart xxx

• 23 Augustus 2011 - 19:51

Petrie:

Ha dames,
    Zo !!!! Het begin van deze europareis is weer begonnen en de eerste dagen van genieten is zo te lezen goed gelukt.
    Fijn dat de reis goed verlopen is op de brug na dan! Bij vertrek vanuit Helmond hadden jullie niet voor die brug gestaan he....
    Maak er een leuke reis van, rust op zijn tijd uit en geniet vooral.
    xxx Petrie