In de bergen - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu In de bergen - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

In de bergen

16 November 2012 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Hallo allemaal,

We zitten nu echt in het theegebied van Sri Lanka. Het wordt hier klein Engeland genoemd en het weer is net als in Engeland... druilerig..

De reis tot nu toe:
Op de dag dat we ons vorige verslag gezet hebben, hebben we op de terugweg naar het hotel een neushoornvogel gezien en stond Nihal ons op te wachten. Hij was blij dat we terug waren en ongerust dat we verdwaald waren. Wel heel lief, hij was zelfs al een keer op en neer gereden. We waren ook net op tijd terug in het hotel, want er barstte een tropische regenbui los. We hebben ons toch even opgefrist in het zwembad en hebben ons daarna neergevleid in de spa voor een bodymassage. Bij de massages hier wordt veelvuldig gebruik gemaakt van olie, zodat je vet en wel in je kleren moet stappen en we nu al dus enkele broeken met diverse vetvlekken hebben voor de was. Gelukkig waren we die dag zo slim om de lapjes om te slaan en zo onze kleding schoon te houden.
Na de massage zijn we weer lekker aan het buffet geschoven en jullie snappen dus dat het vet niet alleen aan de buitenkant aangroeit.

Dinsdag 13 november
Zijn we naar Kandy gereden. We zijn onderweg gestopt bij een woodcarving fabriek, waar geen hout gesneden werd, alleen veel verkocht. Daarna bij een tempel Alu Vihare, en bij een kruidentuin. Rond het middaguur waren we in Kandy. We hadden hier een chique koloniaal hotel. 's Middags rustig aan gedaan.

Woensdag 14 november
Zijn we 's ochtens naar de bostanische tuin gegaan. Deze was prachtig met veel bloeiende bloemen, orchideeen en vliegende honden. Voor degenen die niet weten wat dit zijn: grote vleermuizen met een hondenkop, ter grootte van 40 centimeter (lijf). Deze zien we onderweg ook trouwens met grote regelmaat aan de electriciteitsdraden hangen. Ze zijn niet zo handig in landen, dus als ze twee draden raken worden ze meteen gefrituurd (dog fritter). 's Middags lekker bij het zwembad gelegen.

Donderdag 15 november
Vanmorgen zijn we naar de tempel van de Tand gegaan. Hier staat volgens overlevering een tand van Boedha. Het is een grote en mooie tempel en er is twee keer per dag een ceremonie voor de Tand. Dit was wel een zeer indrukwekkend gebeuren, ook staat hier een opgezette olifant. Ja ja, we zien ze in alle soorten en maten. Dit is Radja, hij was de hoofdolifant in de jaarlijkse parade en op 80-jarige leeftijd is hij overleden. 's Middags vond Nihal dat we maar eens een massage moesten proberen. Ach ja, dat wilden wij best en het was weer lekker. Na de massage hebben we gedoucht en de helft van een film gekeken, daarna zijn we naar de Kandy dansers gegaan. Dat was leuk, maar een uur van dat getrommel en getoeter was meer dan voldoende.

Vandaag zijn we verder de bergen ingegaan en hebben we al veel theeplantages en watervallen gezien. We zijn gestopt bij een theefabriek, hebben daar thee gedronken en een korte rondleiding gehad. Daarna hebben we nog even het stadje Nuwara Eliya bekeken, maar het regende vrij hard en er hangt een mist, dus zijn we maar naar ons hotel doorgereden.

Morgen vertrekken we om half 6!!! om een wandeling te maken op de hoogvlakte Horton Plains en om naar Worlds End te gaan.

We zien hier trouwens niet veel schrijnende armoede. De gezondheidszorg en scholen zijn gratis. Alleen mensen zonder werk hebben het moeilijk.

groetjes en tot de volgende keer
Rianne en Tonny

• 16 November 2012 - 11:56

Ineke:

Hallo ladies,
    Jullie beleven daar wel van alles en heerlijk dat relaxen tussendoor. Sonja ligt al klaar op het aanrecht Rianne dus geniet nog maar lekker van het goede wat Sri Lanka te bieden heeft. Veel plezier morgen op de wandeling en ik hoop voor jullie dat het droog is.
    Groetjes en nog veel plezier. Ik ben vanaf nu even off line. Ineke

• 16 November 2012 - 15:52

Peter En Ingrid:

Wat een mooi land toch als we de foto's zo zien! En ook al een beetje verse thee op ondertusen??
    Wel leuk om verhalen uit Sri Lanka en Australie te lezen. Veel verschil uiteraard maar allebei erg leuk. Je krijgt alleen zo'n zin om zelf weg te gaan :)

groetjes van ons

• 16 November 2012 - 16:21

Bernardine:

Ziet er weer mooi uit en klinkt weer goed! Wel jammer dat het weer daar waar jullie nu zijn zo druilerig is! Maar hier begint het buiten echt steeds kouder te worden (tegen het vriespunt aan) dus geniet daar vooral nog maar even van de lekkere temperaturen (en natuurlijk van al het moois wat jullie beleven!)
    Groeten, Bernardine

• 16 November 2012 - 19:49

Monique:

Ha dames, klinkt allemaal heel "naar" wat jullie daar ondernemen. Ik zou maar een masseuse of een leuke masseur mee terugnemen, want dat wordt nog zwaar afkicken voor jullie. Doe de olifantjes, eekhoorns, vleerhonden, apen, varanen en boedha's de groeten en tot mails. Veel plezier nog. Groetjes, Monique.

• 17 November 2012 - 12:11

Miranda:

Wat een mooie foto's en bij het lezen van de verslagen is het een groot avontuur :)
    Een mooi land!!
    Geniet ervan!!
    Groetjes,Frank,Miranda,Anouk&Ivo.

• 18 November 2012 - 12:20

Petrie:

Ha meiden,
    Het ziet er allemaal geweldig uit en jullie zien dus weer heel veel daar. Ik zie hier al foto's dus je zal wel weer een lading gemaakt hebben. Kunnen we weer gezellige foto avonden gaan plannen als jullie terug zijn. Geniet lekker verder en laat je nog even goed masseren voor je terugkomt.
    xxx

• 18 November 2012 - 17:15

Patricia:

Hi meiden,
    Klinkt goed allemaal en een goede afwisseling en genoeg tijd om te relaxen. Klinkt een beetje als een all-inclusive reis met al die buffetten en massages. Geniet er maar van. Dat is vakantie.
    Groetjes, Patricia

• 18 November 2012 - 21:24

Hanneke:

Oooooh wat hebben jullie het naar de zin, heerlijke massages, relaxen bij het zwembad, veel zien. Groetjes xxx

• 19 November 2012 - 11:12

Petra:

Echt super leuk om jullie belevenissen te lezen.En wow wat een mooi land, had ik niet verwacht. Ben benieuwd hoe de thee smaakt als tie vers is...
    Geniet er van! Haha, moest erg lachen om bovenstaande reactie over Sonja..Ik dacht wat bedoeld ze nou? wil ze een massage ;) Haha!

• 21 November 2012 - 20:05

Trudy:

Eindelijk jullie verhalen weer kunnen volgen. Dagen zonder mail gezeten.
    Ik zie en lees het al jullie hebben het geweldig naar je zin. Geweldig genoten van de massages.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.
    Groet Trudy