De laatste dagen - Reisverslag uit Unawatuna West, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Unawatuna West, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

25 November 2012 | Sri Lanka, Unawatuna West

Hallo allemaal,

Hier zijn we dan met waarschijnlijk ons laatste bericht vanuit het zonnige Sri Lanka.

Na ons vorige bericht hebben we 's avonds heerlijk met onze voetjes in het zand op het strand verse garnalen met salade en frietjes gegeten. En zijn we op tijd onze hemelbedden ingedoken.

Gisteren zijn we 's morgens met een tuktuk naar Galle gegaan. We wilden eerst op de fiets omdat Rianne dat in '95 ook gedaan had maar de weg is nu de doorgaande weg naar Colombo en dus erg druk met bussen, auto's, brommers en tuktuks, het leek ons veiliger om met een tuktuk te gaan. We hebben ons bij de hoofdingang van het oude Hollandse fort laten afzetten en zijn daarna te voet het fort gaan verkennen. Dit bestaat uit smalle straatjes met huisjes met veranda's en klokgevels. We hebben 2 kerkjes bezocht, een nederlands hervormd waar we de meeste grafstenen konden lezen en een baptisten kerk waar we een donatie voor het kinderkerstfeest hebben gedaan. (Ineke en Patricia, dit waren dollars die we nog in de pot hadden van India). Verder hebben we de moskee en de vuurtoren en hele leuke shopjes gezien. Galle is een hardstikke leuk stadje, wij willen er wel een huisje met veranda voor als we met pensioen zijn.. 's Middags zijn we nog even naar het strand geweest waar we een knoflook toast gegeten hebben met zoveel knoflook dat geen mug ons meer wil... Ondertussen hebben we ook nog een voetmassage laten doen en liepen er nog meer strandventers/sters langs ons bedje. 's Avonds lekkere barracuda van de grill gegeten aan het strand met een tequilla sunrise waar de sunrise vergeten was. Maar toch lekker hoor! Om tien uur barstte er een tropische regenbui uit en vluchtte iedereen van het strand de restaurantjes in. Wij zijn naar onze hemelbedjes gevlucht.

Vandaag hebben we onze laatste dag gerelaxt op het strand en zijn we zomogelijk nog bruiner geworden. Vanavond gaan we krab eten aan het strand met natuurlijk een cocktailtje erbij. Morgen worden we om half 9 opgehaald in ons hotel om naar Colombo te reizen. We maken wat stops onderweg bij o.a. een zeeschildpadden farm, een maskermaak dorp en een tsunamimonument. Maandagnacht stappen we weer in het vliegtuig om dinsdagmorgen op Schiphol te landen.

We willen iedereen bedanken voor de reacties, wij vonden het erg leuk om die te lezen.

Groetjes en tot een volgende reis,
Tonny en Rianne

• 25 November 2012 - 14:59

Gretha:

Eerst kon ik jullie maar niet vinden, maar na een doorgestuurde mail van Corrie was het succes daar !
    Ik heb genoten van jullie reisverslag, misschien gaat onze volgende reis ook wel die kant op.
    Een goede thuisvlucht gewenst !!!
    Groetjesssss Gretha

• 25 November 2012 - 15:51

Bernardine:

Fijn dat jullie van de laatste dagen daar nog zo genoten hebben! Een goede reis terug naar huis; jullie nemen in ieder geval een koffer vol mooie herinneringen mee terug!Marianne: tot 4 december!
    Groeten, Bernardine

• 25 November 2012 - 15:59

Petra:

Erg leuk om jullie reisverslag te lezen! Ik krijg ook zin om te gaan. Een hele goeie terugreis.

• 25 November 2012 - 16:12

Anke:

Het was ook leuk om jullie reisverhalen - en foto's te lezen en bekijken. Maak er nog een mooie dag van en een hele goede reis gewenst vanuit een licht stormachtig Deurne.

Groet,

• 25 November 2012 - 16:20

Gusta Van De Mortel:

Een hele goede terugreis. Het was weer een genot om de verhalen te lezen.
    Groetjes

• 25 November 2012 - 16:24

Gert Kees:

Hoi Tonny en Rianne,
    Geniet nog maar lekker van de laatste dagen en alvast een goede reis terug.
    Groeten, Gert Kees

• 25 November 2012 - 16:46

Peter En Nikki:

Leuk om jullie verhalen weer te lezen! Alvast een hele goede terugreis! Groetjes Peter en Nikki

• 25 November 2012 - 19:07

Hanneke:

Geniet er nog van, goeie reis terug en ik zie je donderdag xxx

• 25 November 2012 - 19:13

Petrie:

Wat gaan die weken toch weer snel voorbij zeg. Maar ik heb weer genoten van jullie leuke verslagen en mooie foto's.
    Geniet nog even een paar dagen daar van het heerlijke weer en de rust want hier is het wat kouder en een stuk drukker als jullie weer aan het werk moeten.
    Een hele goeie reis terug en Tonny tot zaterdag maar misschien bel ik je eerder al wel. xxx

• 25 November 2012 - 19:48

Monique:

Jullie hebben heerlijke, jaloersmakende, laatste dagen gehad zeg. Ik wens jullie een hele goede thuisreis. Bereid je maar voor op kou, wind en regen. Brrrr.... tot donderdag : )

• 25 November 2012 - 22:19

Ilse:

Hoi Rianne en Tonny,

Maak er morgen nog een mooi dagje van en een goede terugreis naar Nederland.Groetjes Ilse

• 26 November 2012 - 13:19

Folke:

goede reis terug. En heel veel sterkte met het acclimatiseren in ons kikkerland en ook om weer in de hokjessfeer te komen.

• 26 November 2012 - 14:04

Ineke:

Ha Dames,
    Fijn dat ons geld zo goed besteed wordt. Ik zit bij je moeder even dit bericht te schrijven, want mijn laptop heeft het begeven. Jullie genieten van al het goeds der aarde. Geniet ernog maar van, want hier is dat allemall niet meer te krijgen.Gezellig hoor dat je morgen weer terugkomt Rianne, ik ben benieuwd naar foto,s en verhalen. Groetjes Ineke

• 26 November 2012 - 20:50

Rob Hornikx:

Hoi Rianne en Tonny,

Dank voor de leuke verhalen en prachtige foto's
    Terwijl de temperatuur hier steeds verder terug loopt zie ik jullie steeds meer van licht getint naar knal gaan.
    Krijg er helemaal zin in..!
    Goede terugreis!

Rob

• 26 November 2012 - 21:11

Rene En Liesbeth:

Dames een geweldige reis.
    Kom veilig thuis.

tot gauw

• 26 November 2012 - 22:59

Greet En Kees:

Genoten van jullie verhalen! Goede terugreis.

• 26 November 2012 - 23:23

Pieter:

Was leuk jullie verhalen te lezen en om de prachtige foto's te bekijken.
    Kom veilig thuis en tot donderdag.

Hartelijke (!) groeten,
    Pieter

• 27 November 2012 - 09:14

Janine:

Goede reis terug dames. 't was weer een genot om te lezen en te bekijken.

• 27 November 2012 - 10:12

Pieter En Anny:

Hoi Tonny en Rianne

Een goede terug reis en bedankt voor de leuke reis verslagen
    wij hebben genoten
    Tot ziens