Weer thuis - Reisverslag uit Goes, Nederland van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Goes, Nederland van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Weer thuis

28 November 2012 | Nederland, Goes

Hallo allemaal,

We zijn weer veilig thuis en als afsluiting nog even een bericht met de belevenissen van de laatste dag.

De krab op het strand waar we het in ons laatste bericht over hadden was weer heerlijk, de cocktail erbij is een Bulldog geworden.

Maandag was de chauffeur op tijd bij ons hotel en zijn we na een laatste ontbijt aan het strand vertrokken richting Colombo. We hebben onderweg nog enkele leuke stops gedaan.

De eerste stop was bij een Tempel aan het strand. Hier hebben we op ons gemak rondgekeken en nog wat leuke bloemenslingers gekocht bij een stalletje. Daarna zijn we verder gereden en kwamen we bij het tsunami-monument, een groot boeddhabeeld dat uitkijkt over zee. Onderweg zagen we nog best wel veel huisjes die niet meer opgebouwd zijn na de tsunami.
We zijn weer verder gereden en gingen landinwaarts naar een maansteen mijn. Hier konden we zien hoe maansteen gedolven wordt en hoe uit het zand de maansteen gewassen wordt. Daarna nog in een fabriekje gekeken hoe de stenen verwerkt worden en natuurlijk een shop. We zijn weer terug naar de kust gegaan en gestopt in het plaatsje Ambalangoda, bij een maskermuseum.
De leukste stop van de dag was in Bentota, bij een schildpadden hatchery. Hier worden de eitjes van de zeeschildpadden opnieuw ingegraven en kunnen ze beschermd uitkomen. Verder hadden ze schildpadden van een dag oud, enkele volwassen soorten voor de voorlichting aan scholen, de lokale bevolking en toeristen en enkele gehandicapte schildpadden. Wij mochten er enkele vasthouden en dat was erg leuk.
Daarna zijn we over de snelweg, waar we wel 100 km per uur mochten rijden, naar Colombo gereden en hebben we incheckt in ons hotel. Daar dachten we nog lekker even te gaan zwemmen in het zwembad, maar toen we aan ons tweede baantje bezig waren moesten we het zwembad uit, omdat het hotelpersoneel extra chloor en chemische middelen in het bad had gedaan vanwege de regen eerder op de dag. En aangezien wij niet met gebleekte oude vellen terug naar Nederland wilden, zijn we zeer rap het bad uitgeklommen. 's Avonds nog en keer gegeten in het hotel met een bedelende zwangere poes naast ons tafeltje.
Om 11 uur zijn we opgehaald en op het vliegveld afgezet. Het eerste stuk was nacht voor ons en kregen we voor ons gevoel midden in de nacht ontbijt. De tweede etappe vonden we het tijdens lunchtijd wel weer borreltijd en hebben wij nog maar een gin en tonic besteld. We zaten trouwens weer in zo'n joekel van een vliegtuig met twee verdiepingen. Met een uur vertraging waren we op Schiphol vanwaar we met de trein weer naar huis zijn gereisd.

Nou, dat was het dan weer voor dit jaar. Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties.

Groetjes Rianne en Tonny

• 28 November 2012 - 16:06

Bernardine:

Welkom thuis! Fijn dat de reis goed gegaan is en jullie weer veilig op Nederlandse bodem zijn! Sterkte met acclimatiseren en met het straks weer opppakken van de dagelijkse gang van zaken.
    Groeten, Bernardine

• 28 November 2012 - 18:25

Petrie:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Wel jammer dat ik deze leuke mail nu moet gaan missen voor een jaartje.
    Wanneer en waar gaat de volgende reis naartoe dames?
    Xxx

• 28 November 2012 - 19:37

Mar:

Welkom thuis, met een thermo broek en shirt is het te doen in dit klimaat. Kachel op 10
    Sterkte en tot gauw.

• 29 November 2012 - 13:18

Folke:

ik wens de dames heel veel sterkte in het kikkerland. En dat het jullie lukt snel te acclimatiseren.

• 30 November 2012 - 17:52

Anke:

Welkom terug! Mooie bruine snoetjes, mooie reiservaringen voor in jullie rugzak ;)

Het temperatuurverschil zal wel even wennen zijn.

Groet,