Snorkelen en relaxen - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Snorkelen en relaxen - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Snorkelen en relaxen

12 November 2012 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Hallo allemaal,

We zitten hier in het zonnige Polonnaruwa in een klein hokje met 2 computers, en dit heet hier internet café.

Onze reis tot nu toe:
Op donderdag 8 november zijn we via Mihintale naar Trincomalee gereden. Mihintale kun je bereiken door 1840 treden op te klimmen. Bovenop is een Dagoba, een Boedha en een rots genaamd Mahinda's bed. Maar ook daar moet je nog naartoe klimmen... Wij zijn naar Mahinda's bed geklommen via bijna onmogelijke treden in de rots uitgehakt. Rianne is tot de top gegaan en Tonny zag het halverwege voor gezien. Het uitzicht was prachtig! Daarna zijn we in 1 keer doorgereden naar Trincomalee waar we geluncht hebben en fort Frederik en een Hindoe tempel met een gigantisch gouden beeld voor de deur bezocht hebben. Er liepen hier allemaal (wilde) bambi's rond, zie foto. Daarna lekker naar ons resort om een duik in de zee te nemen en af te spoelen in het zwembad.

Vrijdag: tijdens het ontbijt moet je hier opletten dat de broodjes niet van je bord worden gejat door de eekhoorns, ze zijn wel schattig als ze naast je stoel zitten te bedelen... We hebben een boottocht gemaakt en zijn op 2 plekken bij rotsen wezen snorkelen. We hebben mooie gekleurde visjes gezien. Hierna hebben we bij de bootsman een heerlijke lunch gehad met Baracuda, krab en jumbogarnalen, mjammie! 's middags nog wat gerelaxt aan het strand en gezwommen in de heerlijke warme zee. (Nihal is niet meegegaan met de snorkeltrip... hij is bang van de zee).

Zaterdag: een hele luie dag, we hebben een strandwandeling gemaakt, schelpen geraapt en gezwommen in zee en verder niks.

Gisteren zijn we vertrokken richting Polonnaruwa. Onderweg hebben we een dorpsafari gemaakt met ossenkar, boot, demonstratie koken en leven in een dorp en met een tuk-tuk weer naar de bewoonde wereld. We zijn daarna naar Kaudulla national park gegaan voor een jeepsafari. Nou dachten we dat we olifanten gezien hadden! We zagen hier honderden wilde olifanten! Het regende wel maar dat levert hopen we juist mooie foto's op. Olifanten in de mist.

Vandaag zijn we met de fiets (uitgezwaaid door Nihal) de oude site's van Polonnaruwa gaan bezichtigen. Het was weer prachtig. Af en toe wat drupjes maar dat mocht de pret niet drukken. Net een soepje gedaan in een lokaal restaurant en nu even onze site bijwerken. Zodadelijk nemen we een duik in het zwembad, daarna hebben we een ayurvedische bodymassage van een uur en daarna schuiven we weer aan het diner. Het leven is goed hier.

Morgen gaan we op weg naar Kandy.

Het verbaast ons enorm maar het is hier echt niet niet toeristisch, alleen wat verkopers van souveniers bij een bezienswaardigheid en verder niks.

Groetjes,
Tonny en Rianne

• 12 November 2012 - 11:55

Ineke :

Hoi dames,
    Het ziet er allemaal geweldig uit. Lekker hoor ook af en toe relaxen.Ga morgen een dagje naar je moeder Rianne. Gezellig hoor. Ben net terug uit Utrecht. De foto's zijn prachtig. Verheug me erop om om ze allemaal te zien. Veel plezier op het volgende traject. Groetjes Ineke

• 12 November 2012 - 12:43

Pieter En Anny:

Hoi Tonny en Rianne

Wat zijn jullie lekker aan het genieten maar daar hebben jullie ook een jaar
    voor gewerkt , jullie maken ons jaloers .
    De foto s zijn ook geweldig .
    Geniet nog lekker

Heel veel groetjes uit Deurne
    Pieter en Anny

• 12 November 2012 - 13:27

Peter En Ingrid:

Hoi meiden, weer een verslag om van te smullen. En wat zijn de foto`s prachtig. Fijn dat jullie zo genieten en dat wij er ook een beetje van meekrijgen zo. Veel plezier verder daar XXX

• 12 November 2012 - 15:32

Eva Lokker:

Hallo Rianne en Tonny,
    Wat een boeiende reis en schitterende foto,s!
    Om zo dicht bij die olifanten te zijn, fantastisch om te bekijken.
    Nog heel veel reisplezier toegewenst vanuit Z.zee gr. Eva

• 12 November 2012 - 16:10

Corrie:

WEER EEN EEN MOOI VERSLAG EN MOOIE FOTO S IK BEN VANMIDDAG OM DE DOUBLE DO GEWEEST BIJ TINEKE MET TANTE NEL EN HEBBEN NOG WAT GEOEFEND LEUK HOOR MORGEN KOMT INEKE WOENSDAG TANTE DIEN ZE GAAT EERST NAAR NEL WANT IK MOET 12UUR NAAR DE CREMATIE IK KAN MET RENS MEE RIJDEN KOMT ME HIER OP HALEN LIEFS EN NOG VEEL REISPLEZIER MA

• 12 November 2012 - 18:37

Janny Wingens:

Jullie maken er weer een SNOEPreis van. Ziet er allemaal goed uit!!

• 12 November 2012 - 21:13

Hanneke:

Prachtige foto's en weer een leuk reisverhaal. Geniet er nog maar lekker van, dikke knuffel xxx

• 12 November 2012 - 21:14

Hanneke:

Oooooh te snel gedrukt -:)

• 12 November 2012 - 22:53

Anke:

Hoi Tonny & Rianne,

Genieten hoor om dit allemaal te lezen. En die foto's: alles komt weer terug.

Op het station van Kandy heb ik tijdens onze reis een heel verdrietig moment gehad: de ellende van mens en dier kwam toen keihard binnen. Is volgens mij de enige en eerste keer tijdens alle reiskilometers dat ik tranen met tuiten huilde.

Goede reis verder!

Groet Anke

• 13 November 2012 - 17:52

Bernardine:

Tjonge, wat maken jullie veel mee en wat zien jullie veel! Wel lekker dat jullie het zo kunnen afwisselen en af en toe ook gewoon lekker een luierdag kunnen hebben! En tja, die olifanten in de mist zijn prachtig!
    Geniet er nog vooral lekker van (ik geniet wel van de foto's en jullie verhalen!)!
    Groeten, Bernardine

• 14 November 2012 - 21:27

Leny Seinen:

Wat een prachtige reis. Wat zien en beleven jullie veel.Bambi's, eekhoorns, vissen en olifanten. Een mooie kokosnoot en lekkere cocktails. Heerlijk om jullie te zien genieten! En ik geniet mee. Liefs van Leny

• 15 November 2012 - 11:44

Petrie:

Het ziet er allemaal weer geweldig uit. Heerlijk genieten dus!! Wel knap van je Tonny dat je weer de hoogte bent ingegaan. Xxx