Muggen als olifanten - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Muggen als olifanten - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Muggen als olifanten

04 November 2012 | Sri Lanka, Negombo

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje uit het warme en zonnige Negombo.
Gisteren zijn we naar Colombo gegaan, met de tuktuk heen (37 kilometer) dat was ongeveer anderhalf uur rijden. In Colombo was het stoffig, benauwd en druk. We hebben daar een Boedhistische tempel bezocht met een olifant, die in bad zat. Toen we langs de kust reden zater er geen meeuwen op de lantaarnpalen maar pelikanen, wel een raar gezicht hoor. We zijn nog naar Cargills gegaan, een supermarkt uit het jaar nul, en toen hadden we het wel gezien.
We zijn met de trein terug gegaan naar Negombo, en dachten dat dit wel sneller zou zijn dan de tuktuk....de trein zou om 14.10 vertrekken dat werd half 3. We kwamen om kwart voor 5 in Negombo aan. De trein heeft heel vaak stil gestaan er scheen iets kapot te zijn. Desondanks hebben we het hartstikke gezellig gehad aan boord. We waren blij met een frisse duik in het zwembad om de dag af te sluiten. 's Avonds hebben we weer gezellig bij de buurman gegeten en hebben we nog even gekeken of er reacties van jullie waren.

Vanmorgen zijn we met Vince en zijn busje naar de lagoon en de kanalen die door Nederlanders gegraven zijn gegaan voor een boottocht. We hebben 2 uur gevaren door een prachtig gebied en verschillende vogelsoorten gezien maar ook varanen! Het was erg leuk en relaxt. Voor wie ook met Vince een tocht wil doen, in een volgend bericht zetten we zijn telefoonnummer. Vanmiddag nog lekker op een bedje op het strand gelegen, gedipt in de zee en in het zwembad. Nadat we de tas ingepakt hadden hebben we nog een heerlijke cocktail gedaan.
We hebben net gegeten bij Kees (de hond) en morgen gaan we beginnen aan onze rondreis. We worden om 9 uur opgehaald door Nihal onze chauffeur. Het is hier trouwens nu 22.00 uur, 4,5 uur later dan in Nederland.

Groetjes, bedankt voor de reacties en tot een volgend bericht,
Tonny en Rianne.

PS we worden lek gestoken door de muggen, daarom deze titel.

• 04 November 2012 - 16:38

Bernardine:

Ziet er allemaal mooi uit! Heerlijk om de viezigheid van de stad af te kunnen wisselen met een duik in het zwembad of de zee. Daar had die olifant w.s. ook gewoon even behoefte aan :) Goede reis naar de volgende bestemming! Groeten, Bernardine

• 04 November 2012 - 17:56

Pieter En Anny:

Hoi Tonny en Rianne

Leuk jullie reisverhalen , voor ons is het weer herinneringen ophalen
    Geniet van het mooie weer , hier regent het veel
    Jullie heel veel plezier met de rondreis en wij horen graag jullie verhalen

groetjes uit Deurne

Pieter en Anny

• 04 November 2012 - 18:38

Hanneke:

Mooie foto's en heerlijk weer, hier regen en brrrr 7 graden. Morgen beginnen jullie aan de rondreis, veel plezier, lieve groetjes Hanneke.

• 04 November 2012 - 18:54

Peter En Ingrid:

Klinkt allemaal weer goed meiden. We zullen de NS niet naar Colombo sturen om het te leren :)

groetjes
    Peter en Ingrid

• 04 November 2012 - 18:58

Eva Lokker:

Hallo Rianne en vriendin, even zeggen dat ik het prachtig vindt om jullie zo te kunnen volgen,
    op de reis door Sri lanka.
    Fijn dat je dit op m.n laptop geinstalleerd hebt.
    Ik wens jullie heel veel reisplezier en tot nader bericht!
    gr. van Eva.

• 04 November 2012 - 21:29

Petra:

Leuk om te lezen! je gaat toch niet zwemmen tussen die varanen??? brrr.Veel plezier op jullie rondreis.

• 04 November 2012 - 21:33

Corina:

Nou...nog maar een paar dagen weg en al zoveel gezien en beleefd!!
    Super Leuk!!! Op naar de volgende bestemming.

• 04 November 2012 - 22:47

Petrie:

Het ziet er allemaal weer gezellig uit daar en het klinkt als vakantie.
    De rondreis is nu begonnen en wat zullen jullie weer mooie dingen gaan zien.
    Let wel op waar je gaat zwemmen he!! Doe maar in een veilig zwembad, haha
    tot mails weer......

• 05 November 2012 - 10:06

Corrie:

geniet maar van het mooie weer hier veel regen gisteren naar dien geweest ik wens jullie nog een goede reis liefs ma

• 05 November 2012 - 14:30

Ineke:

Hallo dames,
    Vanuit een nu zonnig Goes de groetjes. Jullie beleven weer van alles. Leuk zo met de tuk, tuk naar Colombo.Daarna niet doorgezeten?? Veel plezier op de rondreis. Geniet ervan.
    Groetjes Ineke

• 05 November 2012 - 20:18

Leny Seinen:

Mooie vaartocht en lekker relaxt in de trein. Dat is het mooie van vakantie: geen haast ,alleen maar genieten ! Fijn dat jullie de varaan ook op het droge op de foto hebben gezet. Heb ik een idee hoe zo n beest eruit ziet.
    Veel plezier verder, groetjes Leny

• 06 November 2012 - 08:58

Janine:

geweldig weer om te lezen dat jullie allemaal weer beleven, bij iedere fot zeg ik oohhh aaahhh. Prachtig die zwaantjes ook op bed,haha. Geniet er van lady's. Groetjes Janine.

• 06 November 2012 - 11:53

Tiny Van Den Elsen:

Hoi Tony en Rianne,

Ik heb zojuist jullie eerste twee berichten gelezen bij ons Monique, leuk.
    Heel veel plezier, geniet er maar lekker van.

Tiny...... en Monique

• 07 November 2012 - 08:14

Trudy:

Hoi meiden,

Je zou bijna denken dat het treinverkeer daar dezelfde kuren heeft als de NS in Nederland.
    Veel plezier en geniet van jullie rondreis.

Groet Trudy

• 10 November 2012 - 15:16

Diny:

Ziet er weer geweldig uit. Géén muggen-melk bij jullie? Vr. gr. Diny

• 11 November 2012 - 14:40

Piet:

de dames hebben nog al een leuk borreltje gedronken ome piet