Op weg naar huis - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Op weg naar huis - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Op weg naar huis

Door: Rianne en Tonny

06 November 2010 | Duitsland, Berlijn

Grus Gottie,

We zitten nu op het vliegveld van Frankfurt en zijn op weg naar huis.

De reis tot nu toe:
woensdag 3 november
De dag begonnen met een pancakeje en daarna met een taxi naar de tempel van Konark. We weten niet wat we overkomen: een goede auto en goede wegen! De tempel is prachtig en beschermd door de Unesco. Bij de tempel waren natuurlijk weer de gewone winkeltjes, bedelaars en verkopers actief. Daarna hebben we in Puri lekker aan het strand geluncht en hebben we in zee gezwommen. 's Avonds lekkere vis gegeten.

Donderdag 4 november
Vroeg op: kwart voor 5, want we wilden de vissers uit zien varen. Helaas was er wel allerlei bedrijvigheid op het strand o.a. poepende vissers , maar voeren de schepen niet uit. Na het ontbijt zijn we naar de Jaganath tempel gegaan, een groot spektakel rond de tempel met enorm veel bedelaars, tuktukjes, mensen en winkeltjes. We hebben hier lekker geshopt. 's Avonds lekkere krab gegeten en om 9 uur gingen we naar het station. Om 11 uur ging de nachttrein naar Kolkata. In deze trein waren bijzonder veel kleine kakkerlakjes die overal liepen.

Vrijdag 5 november
Vanmorgen eerst naar Barista gegaan voor koffie met een muffin.Daarna lekker geshopt voor de laatste souvenirs, we hadden nog niet zoveel gekocht dus er kon nog best wel wat in onze tassen. Het is vandaag Diwali (lichtjesfeest) en hiervoor is een grote markt met allerlei spullen voor de puja. Wij zijn hier lekker gaan snuffelen. Natuurlijk kochten we hier ook nog wat kitchrommel. En ja Marloes, ook je broodtrommeltjes zijn gekocht. We hebben nog wat gerelaxt op de kamer en een flesje wijn gedronken met de meiden ter afsluiting van de vakantie. 's Avonds zijn we naar het vliegveld gereden door een verlichte en vuurwerk afstekende stad.

Vandaag
Om 10 voor 3 vannacht zijn we vertrokken en we staan nu op Frankfurt te wachten voor de volgende vlucht.

Foto's bij dit verslag worden dit weekend nog toegevoegd.

Het was weer een heerlijke vakantie, ook vermoeiend. We hebben heel veel gezien, lekker gegeten en gedronken. Kortom weer erg geslaagd.
Het was ook erg goedkoop: we hebben 400 euro p.p. opgemaakt aan eten, drinken, tuktukjes, souvenirs en drank. Kortom we gaan zeker weer een keer terug naar India.

groetjes
Tonny en Rianne

• 06 November 2010 - 10:44

Pieter En Anny:

HARTELIJK DANK VOOR HET LEUKE REIS VERSLAG JULLIE HEBBEN GENOTEN .NOG EEN GOEDE THUISREIS EN RUST MAAR LEKKER UIT VAN DE MOOIE EN DRUKKE REIS .
    GROETJES PIETER ANNY

• 06 November 2010 - 17:24

Diny :

Weer een pracht ervaring rijker!! Welkom thuis. Vr. gr. Diny

• 06 November 2010 - 21:21

Petrie:

Ja, jullie zijn weer heelhuids thuis gelukkig....met heel veel nieuwe India ervaringen. Je zag er wel echt heel vermoeid uit Tonny (was natuurlijk ook een zware terugreis) en ik hoop dat je een goede nachtrust hebt vanacht in je eigen vertrouwde bedje...
    xxx

• 06 November 2010 - 22:48

Leny:

Welkom thuis van een indrukwekkende vakantie !
    Fijn dat ik weer mee kon genieten !

• 07 November 2010 - 09:27

Hanneke En Jos:

Ha dames, welkom thuis.
    En we hebben genoten van jullie reisverslagen.
    Lieve groetjes Hanneke en Jos

• 07 November 2010 - 11:16

Mar:

WELKOM THUIS !!!
    Geniet nog heel lang na!
    liefs Mar

• 07 November 2010 - 13:44

Peter:

Hoi Tonny en Marianne, dank weer voor de leuke verhalen!! Welkom thuis en tot snel.

Peter

• 07 November 2010 - 17:15

Nikki:

Welkom thuis! En weer leuk om al jullie verhalen te hebben gelezen!

• 08 November 2010 - 07:09

Trudy:

Dankzij jullie reisverslagen hebben wij India ook een beetje meegemaakt. Welkom thuis en rust nog even lekker uit.

• 08 November 2010 - 15:46

Anke: