Terug in de hitte - Reisverslag uit Calcutta, India van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Terug in de hitte - Reisverslag uit Calcutta, India van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Terug in de hitte

Door: Rianne en Tonny

22 Oktober 2010 | India, Calcutta

Namaste,

Het is nu 22 oktober en we zijn weer terug in Kolkata.

De reis tot nu toe:
Maandag 18 oktober hebben we een keer uitgeslapen en zijn we bij een bakkerscafe gaan ontbijten met heerlijke koffie. Daarna zijn we naar het Namgyal Institute of Tibetology gegaan, natuurlijk met een taxibusje. Hier hebben ze de grootste collectie boeken, manuscripten en tankha's. Vlakbij is de Do-Drul chorten (soort stupa) en die hebben we ook gelijk maar bekeken. Hier waren weer heel veel Indiase toersisten en moesten we meermalen met "onze vrienden" op de foto. De rest van de dag hebben we doorgebracht met shoppen en op een bankje naar andere mensen kijken.

Dinsdag 19 oktober
Gingen we om half 8 met 3 jeeps de bergen in naar Noord-Sikkim. Al gauw bleek onze jeep krakkemikkig te zijn en de chauffeur niet al te ervaren. We reden over een superslechte weg en werden totaal door elkaar geklutst. Af en toe gaf de chauffeur erg veel gas, meestal op het verkeerde moment nl. vlak voor de afgrond... Omdat er veel onderhoud aan de weg was, was er vaak geen weg, maar een blubberige steenbende. We waren erg blij dat we bij het Labrang klooster waren. We zijn naar het Phodong klooster gelopen en beide kloosters waren erg mooi. Maar toen moesten we de jeep weer in... Na nog een stop bij de 7 Sisters waterval zijn we het slechte stuk van de weg weer opgeglibberd. Toen we een stuk omhoog moesten slipten we halverwege en zijn we met de jeep teruggezakt naar beneden. Na 3 keer proberen zijn wij uit een stinkende en rokende jeep gestapt en zelf naar boven gelopen. Daar stond de rest van de groep naar de sensatie te kijken, zich niet realiserend dat wij in deze jeep zaten. Uiteindelijk is de jeep boven gekomen en zijn we met samengeknepen billen weer ingestapt. Het mag duidelijk zijn dat we veilig de bergen uitgekomen zijn. 's Avonds hebben we als troost een diner met Indiase wijn gedaan, heerlijk.

Woensdag 20 oktober
Zijn we weer met onze eigen bus over een redelijke weg door een prachtig landschap en met maar een "weak bridge" naar Kalimpong gereden. Daar hebben we geluncht in een restaurantje met een zeer uitgebreide kaart, er waren alleen momo's of chowmein. We zijn naar een orchideeenkwekerij geweest, waar nog best veel mooie orchideeen in bloei stonden. Verder nog wat rondgelopen in het stadje.

Donderdag 21 oktober
We zijn (weer met een taxibusje) naar Durpin Gompa (klooster) gegaan. Dat was weer een erg mooi klooster. Om half 2 zijn we naar Silliguri gereden om met de nachttrein van 9 uur naar Kolkata te gaan. De trein had wat vertraging...uiteindelijk kwam hij om half 2 vannacht. Al die tijd hebben we zitten wachten tussen de muizen, ratten, honden en lawaaierige Indiers en nee, niet op comfortabele bankjes maar gewoon op de grond. Vanmorgen om 12 uur waren we in Kolkata en daar is het weer erg heet!

Nog even dit over de bergen:
Het was prachtig, maar de wegen waren vaak niet helemaal compleet. Dit houdt in: er was gewoon geen asfalt. Daarbij komt nog dat de weg net breed genoeg is om 2 jeeps langs elkaar te laten gaan. Dit wel met ingeklapte spiegels en een haarlengte van de ravijnen. Gelukkig hadden we een hele goede buschauffeur die ons koelbloedig door de bergen heeft gereden.

De groep:
We zagen erg op tegen de leeftijd van onze groepsgenoten, maar het oudste stel loopt ons eruit in de bergen. Het zijn allemaal erg aardige mensen en iedereen zoekt zijn eigen weg. Wij doen alles met z'n vieren.

groetjes van ons

• 22 Oktober 2010 - 14:17

Jacques (ex-ed):

Jullie genieten er weer echt van. Blijf lachen en alles in je opnemen. Niet alles door de zoeker van de camera, anders beleef je de vakantie in het klein. Maak plezier en blijf lachen.

Geniet

• 22 Oktober 2010 - 14:40

Peter En Ingrid:

lekker om het weekend te beginnen met een verhaal van jullie avonturen!!! Blijf geneten, zelfs van de hitte want hier is het koud!!

• 22 Oktober 2010 - 14:59

Janny:

Jullie maken het weer een feest van maar dan wel een met spanning en sensatie met die rit in de bergen. Veel plezier en kijk uit!!

• 22 Oktober 2010 - 15:01

Diny:

Hoezo avontuur??!! Hoop dat jullie ook een beetje rust krijgen. Geniet v/d warmte, hier is het inmiddels echt herfst.
    Blijf genieten, vr. gr. Diny

• 22 Oktober 2010 - 16:47

Frans En Tonny:

Zo te lezen en te zien een prachtige reis, zijn blij dat jullie
    het naar de zin hebben.

• 23 Oktober 2010 - 13:47

Janet :

wat een prachtige reis maken jullie weer wacht de rest van jullie avonturen af.

Groetjes Janet en Wil

• 23 Oktober 2010 - 13:53

Anke:

Heerlijk dat soort ritjes in aftandse vervoersmiddelen over een weg die er eigenlijk niet is! Heel herkenbaar. Maar weer veilig verder de reis kunnen vervolgen.

Geniet ervan!

• 25 Oktober 2010 - 06:10

Trudy:

Wat een belevenis zo'n rit door de bergen, wat een avontuur en wat een prachtige foto's. Geniet lekker verder.

• 31 Oktober 2010 - 12:18

Kaatjes:

Net terug van een week genieten in Griekenland!
    En weer gelijk genoten van jullie mooie avontuurlijke reisverslag!

• 01 November 2010 - 07:02

Pieter Koers:

Hey Hallo!

Ik dacht dat jullie vakantie hadden, wat gaat jullie wekker vroeg zeg!!

Maar leuke en indrukwekkende verhalen!

Wij zijn net terug van een weekje Texel, heel wat anders natuurlijk maar ook goed!

Geniet nog van alle mooie dingen die komen gaan en hartelijke groeten,

Pieter