We zijn in de lucht! - Reisverslag uit Darjeeling, India van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu We zijn in de lucht! - Reisverslag uit Darjeeling, India van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

We zijn in de lucht!

Door: Rianne en Tonny

13 Oktober 2010 | India, Darjeeling

Namaste

Hierbij ons eerste verslag vanuit Darjeeling. Onze reis tot nu toe:
Vrijdag zijn we vertrokken naar Schiphol, daar hebben geslapen in het Etap hotel. De reis begon al gelijk heel gezellig met een borrel met de meiden waarmee we deze keer reizen. 's Avonds gegeten in het Ibis hotel en op tijd naar bed.

Zaterdag om 4 uur! opgestaan, we vlogen om half 8 naar Frankfurt en van daaruit met een kleine vertraging naar Kolkata. Daar kwamen we Nederlandse tijd om half 9 's avonds aan. Gelukkig was onze bagage ook meegekomen. Het was een uurtje rijden naar het hotel, daar was het weer even wennen aan de warmte, de kakkerlakken en het lawaai.

Zondag hebben we 's morgens koffie gedronken bij Barista (koffieketen), daarna hebben we een kort rondje door de stad met de groep gedaan. Toen zijn we met z'n vieren naar het Indian Museum gegaan, een erg stoffig maar wel interessant museum. Na de lunch zijn we gaan lopen en uiteindelijk bij een oud Engelse begraafplaats terecht gekomen. Omdat het Durga Puja (godenfeest) is, is het heel druk in de stad en moeilijk om wat te vinden voor het eten, we aten dus geheel tegen ons principe in bij....KFC.

Maandag zijn we weer vroeg begonnen bij Barista, daarna naar de bloemenmarkt gegaan bij de rivier, dat was weer een geweldige ervaring! We zijn toen naar het Moeder Theresahuis gegaan, waar zij gewoond heeft en begraven is. Na de lunch bij een oud-Engelse vergane glorie V&D keten zijn we naar het Victoria Memorial gegaan. Helaas is het maandag en dan is alles dicht. We konden alleen het park er omheen bekijken. Dit was heerlijk, want het was erg warm (35 graden). Ook hier werden we weer veelvuldig op de foto gezet. 's Avonds zijn we met de nachttrein vertrokken (voor de mensen die onze reisroute hebben: we liggen nu een dag voor op schema, nee we komen niet eerder naar huis, we hebben op het laatst een dag extra). In de trein hebben we geborreld en daarna gaan slapen in onze bedjes. Nog even dit: omdat Kolkata een grote stad is overbruggen we afstanden met een taxi, dit is steeds weer een avontuur om er een te vinden die weet waar je heen wil en om ons met z'n vieren met rugzakken in deze warmte in een taxi te proppen.

Dinsdag kwamen om 9 uur in een drukke plaats waar we in de bus sprongen. De bus is net groot genoeg om 18 mensen te herbergen, de bagage ligt op het dak en de plaatsen zijn zelfs voor ons aan de krappe kant, nee niet in de breedte maar voor de knieen. De toeter werkt heel erg goed! Met de bus zijn we de Himalaya in gereden, het was dus alleen maar bergop. De uitzichten zijn spectaculair! In de bus merken we wel dat onze reisgenoten wat ouder zijn, 5 uur in de bus is zwaar voor hun, dat uitte zich in wat geklaag. Wij zijn benieuwd hoe het op de langere ritten gaat verlopen... 's Middags waren we in Darjeeling, waar al een warm buffet op ons stond te wachten, dat was heerlijk. Daarna zijn we met z'n vieren het dorp ingegaan en over de markt gelopen. Let wel: de wegen stijgen en dalen, soms wel 45 graden en dat voelen we in de benen. We hadden het ook koud! Als de zon onder is daalt de temperatuur behoorlijk. We hebben geborreld en gegeten in het hotel en daarna droomden we van een flanellen pyama en een knapperend haardvuur, helaas hebben we alleen een dekbed en een deken, toch lekker warm.

Vandaag (woensdag) zijn we al vroeg vertrokken naar een thee-plantage, daar hebben we in de fabriek gekeken, thee gekocht en bij de buurvrouw heerlijke thee gedronken. Daarna zijn we naar de dierentuin geweest, waar ze o.a. tijgers en de zeldzame snowleopards hebben, verder een mooie dierentuin. Ook hebben we het Himalayan Mounteneering Institute bezocht. Van hieruit worden de expedities voorbereid en over de expedities is een museum. Daarna zijn we terug gelopen naar het dorp en onderweg zijn we bij het Windemere hotel gestopt voor thee met koekjes. Het geheel is een vergane Engelse glorie toestand en wij als niet-gasten mochten aan de rand van het terras zitten, maar niet erop.
Morgen trekken we verder naar Sikkim, naar het plaatsje Pelling.

Nog even dit: we hebben het weer hartstikke gezellig en doen alles met z'n vieren.

groetjes van ons

• 13 Oktober 2010 - 11:58

Peter:

Dat klinkt weer als vanouds!! Gezellig zo met z'n vieren deze keer.
    Have fun!!

• 13 Oktober 2010 - 12:07

Hanneke:

Ha dames,

wat fijn om wat van jullie te horen. Een paar keer per dag de mail aan het checken of er al wat binnen was. Jullie hebben het goed naar de zin. Nou wij hier ook hoor, Trudy naast mij is een beetje lastig, ha, ha. Alles onder controle hier. Ben benieuwd hoe het verder met de bejaarden gaat als jullie straks verder gaan naar het Adivasi-gebied Orissa gaan.
    Lekker genieten jullie, lieve groetjes xxx

• 13 Oktober 2010 - 12:14

Trudy:

Hoi meiden

Fijn dat de reis goed is verlopen en leuk om jullie 1e verslag te lezen. In de korte tijd dat jullie nu weg zijn lees ik dat er al de nodige ervaring is opgedaan. Zelf druk met upsell- en weekrapportages (hi hi). Ga lekker verder met genieten en ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag.

• 13 Oktober 2010 - 12:14

Hanneke:

Nog vergeten, geniet vandaag van jullie vrije dag in Darjeeling

• 13 Oktober 2010 - 12:25

Thea:

Nou Tonny je kunt wel zien hoe hard er gewerkt wordt als jij er niet bent (hi, ha)
    Veel plezier samen.
    groet, Thea

• 13 Oktober 2010 - 12:54

Nikki:

Dat klinkt allemaal erg goed! Heel veel plezier!!

• 13 Oktober 2010 - 17:28

Pieter Koers:

Fantastisch verhaal Tonny.

Een verhaal met heel veel K's valt mij op:
    - Kolkata
    - Koffieketen
    - Kakkerlakken!
    en KFC!!!

Klinkt als een afwisselende trip. Enjoy en take care!

Hartelijke groeten vanuit een koud en nat Nederland!

• 13 Oktober 2010 - 18:14

Diny:

Geweldig!! Goed en duidelijk verslag, kan mezelf helemaal in jullie verplaatsen. Geniet, wacht met spanning op het volgende verslag.
    Zelf ga ik al wat beter, medicijnen worden aangepast. En mooie bos bloemen gehad v/d collega's. Bedankt. Vr. gr. Diny

• 13 Oktober 2010 - 18:28

Kees:

Jullie hebben in de eerste dagen al weer heel veel gezien. De foto's zijn ook erg mooi.

Ik heb vandaag mijn toetsen voor het komende jaar weer gehaald, dus ik ben een beetje in feeststemming.

Geniet nog lekker van de vakantie die jullie nog voor de boeg hebben.

Groeten aan jullie alle vier van ons uit Den Haag.

Gert Kees

• 13 Oktober 2010 - 18:39

Eddy En Marleen:

gelijk alweer een prachtig reisverslag!!

Groetjes!

• 13 Oktober 2010 - 19:20

Ilse:

Fijn om te horen,dat alles goed gaat met jullie.
    Leuke foto's.
    Geniet lekker daar en we kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes John,Linda,Jeroen en Ilse

• 13 Oktober 2010 - 20:27

Leny:

Hallo Marianne en Tonny Ik zat er al op te wachten op het eerste verslag ! Vrolijk verslag en mooie foto's.
    Heerlijk zo genieten !

• 14 Oktober 2010 - 07:45

Diny:

Geweldig! Ook de foto's. Krijg zo een goed beeld / idee hoe en waar jullie je bevinden. Geniet en blijf ons op de hoogte houden.
    Hartelijke groeten, Diny

• 14 Oktober 2010 - 08:20

Sjakkelien:

Hoi luitjes, tja ben oprecht lekker jaloers, fijn dat jullie zo genieten !! Heb jullie verhaal nog niet helemaal gelezen maar dat gaat gebeuren, ik wilde alvast veel groetjes vanuit mijn massagestoel doen en laat je vooral daar lekker veel kneden !!! Ton, heb weer rotsooi bij me voor de pot voor de volgende reis, dikke kus en veul geniete !!!!

• 14 Oktober 2010 - 11:16

Ans:

hoi Tonny ik heb net de link gekregen van je ouders en jullie eerste verslag gelezen ben benieuwd naar het vervolg.Ik geniet via de foto's met jullie mee. fijne reis nog en tot ziens
    in een snel kouder wordend brabant groetjes Ans

• 14 Oktober 2010 - 15:18

Corina:

Leuk!! Wat hebben jullie al veel gedaan in een paar dagen. Geniet ervan en van de warmte,hier wordt het al erg fris.

Groetjes Corina

• 14 Oktober 2010 - 19:21

Petrie:

Hey meisjes,
    Heerlijk om het eerste verslag te lezen en de foto's te zien. Heb er iedere dag naar uitgekeken en een dag overgeslagen vanwege school en ja hoor daar was ie dan....
    Fijn om te lezen dat jullie een goede start hebben gemaakt. Geniet en ik kijk uit naar het volgende deel...
    xxx

• 15 Oktober 2010 - 09:32

Janny:

Weer heel veel plezier en vol avontuur. Geniet ervan! Wij zijn net terug van een weekje Rodos en hebben het er heerleijk gehad. Ik kijk uit naar het volgende verslag!

• 16 Oktober 2010 - 12:37

Anke:

Hoi Tonny & Rianne, geniet van alles wat anders is dan het kille Nederland. Hier is de herfst ingeslagen: nat & koud. Lach, drink, eet en kijk je ogen uit. Maak meer mooie foto's en irriteer je niet aan de rest. Dank komt het allemaal goed.

Veel plezier!

• 18 Oktober 2010 - 16:44

Tante Dini En Jan:

Hallo meiden.

Fijn dat jullie het zo leuk hebben en dat het weer een mooie reis is.
    met mij gaat het gelukkig weer goed.
    We wensen jullie verder nog veel plezier en een fijne vakantie.

Groeten en liefs
    tante Dini en oom Jan.