Groeten uit de bergen - Reisverslag uit Argelès-Gazost, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Groeten uit de bergen - Reisverslag uit Argelès-Gazost, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Groeten uit de bergen

Door: Rianne en Tonny

13 September 2008 | Frankrijk, Argelès-Gazost

Bonjour mes amies
We zitten nu in Argeles-Gazost, 15 km van Lourdes. We wilden eigenlijk een hotel in Lourdes maar de paus was ons voor....
De reis tot nu toe: na de prachtige dag in Arcachon werden we de volgende dag wakker met regen. We hebben (weer) in de tent ontbeten en zijn naar Bordeaux gegaan. We hebben de stad op het gemak bekeken en na de lunch werd het zowaar weer een beetje droog. We zijn in de loop van de middag weer terug gereden naar Arcachon met als tussen attractie een supergrote Super-U supermarkt (Eske: bedankt voor de beren-tip, we ontwikkelen zowaar een verslaving hieraan). 's avonds hebben we lekker bij de tent gegeten.
Woensdagmorgen was het mistig, we zijn toen naar de haven gelopen en hebben van daaruit een boottripje van 2 uur gemaakt in de baai van Arcachon, met zonneschijn. Bij terugkomst geluncht aan de boulevard en toen zijn we de druiven van Bordeaux maar eens gaan inspcteren: we hebben met een minibus een wijntour gedaan. Erg interessant en lekker! Want we mochten de wijnen ook proeven. Een soort was zelfs zo lekker dat we maar een doosje mee hebben genomen (dit keer "maar" 6 flessen). 's Avonds hebben we weer aan de boulevard gegeten; een gigantische fruit du mer, met een flesje wijn erbij.
Donderdag hebben we de tent droog ingepakt, maar daarna heeft het bijna de hele dag geregend, maar omdat we onderweg waren naar St. Jean-de-Luz aan de Spaanse grens, hadden wij er niet zoveel last van. Maar omdat het daar ook regende hebben we een hotel genomen en geen camping. 's Avonds weer heerlijk aan de haven gegeten. Dit gebied is trouwens Frans Baskenland. Ook hadden we die dag een kapotte koplamp en moesten we op zoek naar een garage, vlakbij het hotel bleek een kleine van alles wat garage te zitten en nadat we het probleem met handen en voeten uitgelegd hadden, was het snel verholpen.
Vrijdag besluiten we om toch nog een dag aan de kust te blijven en bekijken we 's morgens (in de regen) het stadje, waar Louis XIV getrouwd blijkt te zijn en 's middags reden we met zon langs de kust oftewel de Corniche Basque, naar Spanje. Omdat het daar ook regende zijn we gewoon weer omgedraaid. 's Middags dronken we koffie in de lobby van het hotel en lazen in de krant dat de paus naar Lourdes gaat, op dezefde dag als wij!! Hebben wij dat....We hebben toen Peter ingeschakeld om een hotel voor ons te reserveren vlakbij Lourdes en daar zitten we nu.
Vanmorgen zijn we met regen vertrokken uit St.Jean-de-Luz en met regen aangekomen in Argeles-Gazost. Het was wel heel erg mooi onderweg. We rijden door de uitlopers van de pyreneeen over provinciale wegen.
Onze plannen voor de komende dagen zijn afhankelijk van het weer, maar we weten zeker dat we morgen, als de paus nog in Lourdes is, niet naar Lourdes gaan. Vandaag zagen we al het hele spectakel o.a. het podium en helicopterplatform en moesten we door de dranghekken langs de hele politiemacht rijden.
Dat was het weer, tot de volgende keer!
groetjes
Rianne en Tonny

• 13 September 2008 - 18:07

Petrie:

Hallo,

De foto's zien er lekker en gezellig uit..Zeker bij de Fruit de mer loopt het water bijna uit mijn mond! Ik lijk Kyra wel...
    Ik hoop nu wel dat het regenseizoen wat jullie meenemen nu eens achterblijft en dat je het wat drogere seizoen op gaat zoeken.
    Als ik het nieuws een beetje gevolgd heb blijft de Paus 4 dagen in Frankrijk vanaf vrijdag dus het heeft wel heel veel kans dat ie dan zondag in Lourdes is.
    Geniet verder van alles in Frankrijk en als ik jullie niet meer spreek tot 2 oktober...
    Liefs,
    Petrie

• 13 September 2008 - 21:19

Peter:

Leuk om weer foto's van Bordeaux en Arcachon te zien, wij waren daar een paar jaar geleden. Veel plezier in de bergen, pas op voor de paus en de Ronde van Spanje......

• 13 September 2008 - 21:59

Ad En Silvia:

Hoi Tonny en Rianne,

Jullie zijn weer lekker aan het reizen.
    Jammer dat jullie zoveel regen hebben, maar gelukkig hebben jullie genoeg wijn om de dag door te komen.
    Trouwens wij lusten ook wel een flessie wijn hoor.

Grt Ad en Silvia

• 14 September 2008 - 07:49

Ingrid:

Ondanks de regen,geloof ik dat jullie toch erg genieten. Het verslag en de foto`s komen in ieder geval erg leuk over. Veel plezier verder.

• 14 September 2008 - 12:02

Eske:

Halloooo!
    Dit jaar zijn jullie eens 'gewoon' op vakantie.. naar Frankrijk.. en dit jaar ga ik eens naar het verre oosten.. Thailand wel te verstaan.. (dus mocht je nog boeken hebben liggen ;))
    Wat mijn tip betreft: Graag gedaan, ik hoop alleen niet dat ik nu de lijn verpest?!
    Veel plezier nog de komende weken en tot snel!
    Liefs Eske