We zijn op onze eindbestemming gearriveerd - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu We zijn op onze eindbestemming gearriveerd - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

We zijn op onze eindbestemming gearriveerd

Door: Rianne en Tonny

25 September 2008 | Frankrijk, Carcassonne

Bonjour mes amies,
We zitten nu in het zonnige Carcassonne op de camping. Omdat het de laatste nachten zijn in een mobile home!
De reis tot nu toe; Zondag zijn we naar Perpignan gegaan, de stad viel ons wat tegen maar het kasteel/paleis/fort vonden we wel erg mooi.
Mede omdat er een degustation (wijnproeverij) was en dat slaan wij nooit over. s Middags zijn we naar Canet-Plage gereden en hebben we lekker een paar uurtjes op het strand gelegen, en gezwommen in weer een heeel koude middellandse zee. Daarna zijn we nog naar Elne gereden voor een kathedraal en een klooster.
Maandag hebben we weer ingepakt en zijn we gestopt bij een wijnchateau waar we weer vanalles geproefd hebben, en ja hoor ook gekocht. Verbazingwekkend hoeveel er in een klein autootje kan.....
Toen zijn we naar Salses le chateau gereden en hebben daar een prachtig fort bekeken, en wat zagen wij...een wijn proeverij tja dat konden we niet overslaan (omdat we nog moeten rijden spugen we nu toch wel wat wijn uit...jammer) De proeverij bestond uit 7 witte wijnen en 14 rode wijnen, de rose en champagne hebben we overgeslagen. En ja we hebben weer twee doosjes gekocht.
Toen zijn we doorgereden naar Gruissan aan de kust en de tent weer opgeslagen.
Dinsdag zijn we naar de abdij van Fontfroide gereden en hebben die bekeken, 1 minpunt hier was de gids die vertelde zoveel in het frans dat wij geprobeerd hebben om de abdij te verlaten maar helaas zat het hek op slot en moesten we toch nog wachten.
We hebben de Carrefour (een gigantisch grote supermarkt) verkend en het dorpje Gruissan.
Gisteren zijn we naar Narbonne gegaan en hebben de stad bekeken, 's middags wilden we naar het strand maar helaas werd het toen bewolkt.
Vanmorgen was het wel weer lekker zonnig dus hebben we toen een paar uurtjes op het strand gelegen. Daarna zijn we naar Beziers gegaan en hebben de negen sluizen van het canal du midi bekeken en hebben daar gepicknickt. Daarna een mooie route naar Carcassonne gereden en een camping gezocht, we waren snel klaar er is er maar 1. Om ons zelf te verwennen hebben we voor twee nachten een mobile home gehuurd.
Morgen gaan we Carcassonne bekijken en zaterdag rijden we weer naar huis.
Zondag laten we even weten hoe de laatste twee dagen zijn geweest.

P.S. de tussenstand van de flessen wijn; 48.

Peter; voor mijn gevoel waren de groepsvakanties toch heel anders hoor.

• 25 September 2008 - 17:38

Ria:

Tonny en Rianne, Wat een leuke en bijzondere vakantieverhalen weer van jullie!!!!Geniet er altijd weer van. En jullie genieten nog meer.
    Groetjes, Ria

• 25 September 2008 - 18:26

Ingrid:

Weer bekend allemaal,vorig jaar waren we er nog.Ik wordt er jaloers van.( Alleen denk ik dat we wat minder wijn op hebben) Ik wens jullie een goeie en veilige terugreis toe. Veel liefs Ingrid

• 26 September 2008 - 06:39

Diny:

Leuke berichten allemaal.
    Kom goed thuis en tot 16 oktober! Zondag vertrekken wij naar Thailand. Vr. gr. Diny

• 26 September 2008 - 11:30

Ilse:

Hoi dames,
    Geniet nog lekker van jullie laatste dagen in Frankrijk.Tot gauw.Groetjes Ilse