Groeten uit een (nu) zonnig Frankrijk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Groeten uit een (nu) zonnig Frankrijk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Groeten uit een (nu) zonnig Frankrijk

Door: Rianne en Tonny

20 September 2008 | Frankrijk, Parijs

Bonjour mes amies,

We zitten nu in Argeles-Plage in de Pyrenees-Atlantique, aan de kust.

De reis tot nu toe weer:
Na ons laatste bericht zijn wij naar Bagneres-du-Luchon gegaan, een kuuroord hoog in de Pyreneeen. Daar hebben we lekker rondgewandeld en 's middags zijn we naar de spa gegaan. We wilden eigenlijk graag een massage, maar helaas was dat vandaag niet mogelijk. Dus hebben we een combinatie-ticket gekocht. Wat kregen we hiervoor? toegang tot het toch weer wel oostblok-achtige spa-oord, badjas, (1 kleine)handdoek, een paar onmogelijk op te lopen slippers. Toen we binnenkwamen zagen we eerst eerst een mooi rond verwarm zwembad met relaxbedden eromheen en kregen we uitleg voor de hammam-grot (?). We moesten douchen en dan verder lopen, een grot in. Wij voelden ons als Jules Verne, op weg naar het middelpunt van de aarde, in onze badpakken op (onmogelijke) slippertjes. Hoe dieper we gingen, hoe heter het werd, gelukkig hingen er bordjes en werd om de 5 minuten de tijd door een luidsprekerinstallatie omgeroepen. Het klinkt vreemd, maar het was best wel lekker, dus zijn we een paar keer terug de grot ingeweest. Verder hoorde bij het ticket een hydro-massagebad en een jetstreammassage. Bij dit laatste werd je met een soort hogedrukspuit over je hele lichaam afgehoost. Vreemd....maar wel lekker. Het schijnt dat je van de grot kilo's afvalt, om te voorkomen dat wij niet meer herkenbaar zijn, hebben we 's avonds een kalorierijke kaasfondue naar binnen gewerkt, uiteraard met een flesje wijn erbij.
Woensdag hebben we een mooie tocht door de bergen gemaakt, met enkele stops. Uiteindelijk zijn we over de Col de Puymorens gereden (1925 meter). We reden langs Andorra en de Spaanse grens tot aan Font-Romeu-de-Veille-Via, een wintersportplaats hoog in de Pyreneeen. Hier hebben we een hotel genomen en ontdekten dat een wintersportplaats in de zomer niks is. Ze hadden hier wel een heerlijke kaasfondue.....
Donderdag besloten we om met een paar tussenstops door te rijden naar de kust, maar eerst gingen we nog naar Mont Louis, een vestingsstadje waar we de eerste zonnespiegel ter wereld hebben bekeken. Verder zijn we gestopt in Villefranche-de-Conflent, daar hebben we over de stadsmuren gewandeld. Toen zijn we weer een stukje de bergen ingereden, hebben de auto in een dorpje geparkeerd en zijn naar een klooster, 400 meter hoger in de bergen, gelopen. Dat was een zware klim, maar absoluut de moeite waard! Na de afdaling zijn we doorgereden naar de kust en hebben we weer een camping opgezocht. We hebben weer een heerlijk plekje en genieten weer van het kamperen.
Gisteren hebben we het dorpje bekeken en zijn 's middags naar het leuke vissersplaatsje Collioure gegaan. Aan het einde van de middag zijn we nog een uurtje naar het strand geweest en 's avonds zijn we lekker uit eten geweest aan de boulevard en hebben ons eerste cocktail van deze vakantie gehad.
Vandaag zijn we langs de kust naar de Spaanse grens gereden. We zijn een paar keer gestopt voor een mooi uitzicht, hebben in Banyuls-sur-Mer geluncht (vissoep) en lekker op het strand gelegen. Vanavond koken we weer eens op de camping en hebben we een extra drankje gekocht om de verjaardag van Edwin te vieren. We hebben vandaag besloten om nog een extra nacht hier te blijven, we gaan maandag weer verder.

Jikkemientjes: Hardstikke goed gedaan!

Groetjes van
Rianne en Tonny

• 20 September 2008 - 16:58

Bep & Sjef:

Hoi Tonny en Rianne,
    Het ziet er allemaal leuk uit, Ik denk dat ik toch maar de hele dag in die grot was gebleven.
    De paus is weer thuis dus gaan wij maandag naaar Rome en omstraken en zijn 2 oktober weer terug, jullie nog veel plezier en goede terugreis.

• 21 September 2008 - 09:09

Leny:

Ik vind dat jullie heel actief zijn in je vakantie !Prachtig verteld over die grot en de onmogelijke slippertjes !

• 21 September 2008 - 09:32

Anke:

Dag Frankrijk-gang(st)ers,

Ik volg jullie vakantieverhalen weer via deze site. Zo dichtbij is er ook een hoop te zien en te beleven.

En Tonny: ik wil je onderhand ook weer eens in het echt zien.

Geniet ervan!

Groet Anke :)

• 21 September 2008 - 12:05

Peter:

Vroeger deden we groepsvakanties met het werk....het ging dan meestal over eten, eten, zwemmen, eten, een uitstapje en eten....zijn jullie op groepsvakantie????

• 23 September 2008 - 08:58

Janine Van Gilst:

Hallo dames,
    zo te lezen genieten jullie als god in frankrijk. lekker hoor goeie terug reis straks.
    tot volgende week.
    Doei Doei