Daar zijn we weer - Reisverslag uit Arcachon, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Arcachon, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

Door: Rianne en Tonny

08 September 2008 | Frankrijk, Arcachon

Bonjour mes Amies,
Zo we zitten nu in een heel zonnig Arcachon en hebben zelfs op het strand gelegen vandaag.
De reis tot nu toe; De laatste nacht bij La Rochelle was een droge dus gelukkig konden we de tent droog inpakken. We zijn toen op ons gemak langs de Gironde (een delta gebied) naar Saint Emilion gereden. Daar raakten we verstrikt in een verkeers opstopping en werden we het hele dorp omgestuurd, en toen we gingen vragen voor een hotelkamer bleek het hele dorp volgeboekt te zijn. Gelukkig was er een leuke camping in de buurt en zijn we daar maar weer heen gegaan. We hebben de tent opgezet en zijn lekker in het zwembad gedoken. Daarna hebben we een fles Grand Cru wijn gekocht en die bij de tent soldaat gemaakt. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten in het restaurant van de camping, waar we een nog lekkerdere Grand Cru bij het eten hebben gedronken.... Na het eten zijn we dan ook de tent ingerold.
Gisteren hebben we eerst de (toch nog nat geregende) tent ingepakt en zijn we naar het dorp gereden want we moesten op wijnjacht. Om ons goed te orienteren zijn we op een ware wijnsafari met een toeristentreintje geweest. We hebben alle wijngaarden goed geinspecteerd en bij 1 chateau wat geproefd, helaas niet goed gekeurd door ons. Na deze safari zijn we nog even het dorp ingegaan en daar hebben we heel handige (en dure) kurketrekkers gekocht maar...geen wijn. Daarvoor zijn we terug naar de camping gereden en hebben daar wijn gekocht van het chateau naast de camping, deze grand cru hadden we de avond ervoor bij het eten gedronken. We hebben maar 1 doosje meegenomen (12 flessen). Daarna zijn we richting de kust gereden en hebben we een camping gevonden in Acachon aan de baai van Arcachon. We hebben hier een heel gezellig plekje tussen de pijnbomen en veeeeel zon. Gisteren avond hebben we in het camping restaurant gegeten want het was weer zondag en we hadden weer geen boodschappen gedaan (te druk met de wijn).
Vanmorgen hebben we uitgeslapen tot half 10 en op het gemak ontbeten, daarna de was gedaan en op het gemak naar Dune de Pilat gereden, een 117 meter hoge zandduin aan de Atlantische kust. Erg bijzonder en zwaar om te beklimmen ondanks dat er een trap is. Onderaan de duin hebben we heerlijk mossels met friet en een wijntje genomen want je moet tussen de middag iets eten. Daarna hebben we ons op de plage gevleid en wel 2 keer in de Atlantische Oceaan gezwommen. Het weer is nu nog goed maar de vooruitzichten voor eind deze week zijn minder, maar dan zijn wij weer onderweg naar het zuiden.
We houden jullie weer verder op de hoogte.
A bientot.
Tonny en Rianne

• 08 September 2008 - 17:26

Peter:

wat een leuke smoes toch die zondag dat de winkels dicht zijn...je kunt ook plannen om 's avonds na 22.00 uur boodschappen te doen dan zijn ze meestal ook dicht hahaha. Maar goed je kunt toch wel uit eten gaan en zo te lezen genieten jullie volop van het goede wat Frankrijk te bieden heeft!!! Ga zo door!!!

• 08 September 2008 - 18:20

Ingrid:

Jullie genieten lekker van alles wat Franrijk te bieden heeft. Ook al zit daar wat regen bij af en toe. Die Dune zijn wij ook op geweest, het leukst vond ik, om er weer van af te rennen. Veel plezier verder!

• 08 September 2008 - 18:36

Petrie:

Ha,
    Fijn dat jullie in ieder geval lekker genieten!! Vooral LEKKER !!!! Het eten ziet er allemaal goed uit op de foto's..staat mij zelfs wel aan en dat zegt wat hoor..
    Liefs,
    Petrie

• 08 September 2008 - 20:10

Ineke:

Ik ben jaloers op jullie. Wat een leven zon, strand, wijn en nog meer van al het goede dat Frankrijk te bieden heeft.Blijf hiervan genieten. Doeiiii.

• 08 September 2008 - 21:00

Greet:

Eindelijk toch een beetje mooier weer voor jullie. Het is zeker genieten met al die wijntjes overal.... Wel een andere manier van vakantie houden dan jullie gewend zijn, toch?
    Amusez-vous bien!!!

• 09 September 2008 - 08:34

Kees:

Ik zit hier op mijn werk jullie bericht te lezen (het is even rustig) en ik kom helemaal in vakantiestemming. Voor ons is het nu ook bijna zover. Wij vetrekken vrijdag naar zuid-Italie. Nog heel veel plezier in Frankrijk en we lezen jullie volgende berichten als we weer thuis zijn.

Groeten, Gert Kees

• 10 September 2008 - 17:24

Janny Wingens:

Hallo meiden, wij zijn vandaag terug gekomen uit Italie. Toscane is prachtig en we hebben ervan genoten. Jullie nog veel plezier en ik volg jullie avonturen.
    Geniet ervan!! Groetjes, Janny