Wijn en bergen - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Wijn en bergen - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Wijn en bergen

Door: Rianne en Tonny

31 Augustus 2011 | Frankrijk, Aix-en-Provence

Bonjour mes amies,

We zitten nu op een camping vlakbij Aix-en-Provence, weer met zwembad en wifi. Erg handig hoor, je eigen laptop mee op vakantie, we hoeven nu niet te zoeken naar internetcafe's.

De reis tot nu toe:
Maandag zijn we naar Orange gegaan. Onderweg zijn we gestopt in het plaatsje Rasteau, daar maken ze een heerlijke Port-achtige wijn. We stopten bij een wijnhuis, we hebben geproefd (om 10 uur 's morgens) en een doosje gekocht. Toen weer verder naar Orange. Vanuit deze stad komt ons Huis van Oranje van oorsprong, je vind daar nu niks meer van terug. We hebben hier een stadswandeling gemaakt en het best bewaarde Romeinse theater bezocht. Erg leuk met audioguide, film en muziek. We hebben geluncht met een crêpe-menu, eerst een hartige, daarna een zoete, natuurlijk dronken we daar een wijntje bij en koffie na. Na de lunch hebben we de Arc de Triomph bekeken en zijn weer terug naar de auto gelopen. Tussen de wijngaarden door zijn we toen naar Chateauneuf-du-pape gereden. Hier hebben we het wijnhuis, waar we in 2001 zijn geweest, weer bezocht. Een oud mannetje deed weer de kelders open en jullie raden het al: er staan weer een paar extra doosjes in de auto! 's Avonds hebben we lekker gebarbecued bij de tent.

Dinsdag zijn we het stadje Vaison-la-Romaine ingelopen. Daar was een grote regionale markt en we hebben nog wat souvenirtjes gekocht. 's Middags hebben we in het stadje geluncht, daarna 2 uurtjes bij het zwembad op de camping gelegen. Aan het eind van de middag hebben we de Romeinse opgravingen en het theater bezichtigd. 's Avonds weer bij de tent gegeten, met een wijntje erbij.

Vanmorgen hebben we de Mont Ventoux beklommen (met de auto natuurlijk). We zagen heel wat wielrenners die het zwaar hadden. Bovenop (1912 meter) zijn we even uitgestapt om wat foto's te maken. Daarna zijn we verder gegaan naar Lourmarin. Daar hebben we een chateau bezichtigd (zonder wijn) en het dorpje bekeken. Hier hebben we het eerste ijsje van de vakantie op! We zijn verder gereden naar Aix-en-Provence en deze camping via onze campinggids gevonden. We blijven hier 2 nachten, daarna rijden we door naar de Cote d'Azur. Morgen gaan we hier de stad in.

Au Revoir
Rianne en Tonny

• 31 Augustus 2011 - 16:57

Pieter En Anny:

Wij lezen dat jullie lekker genieten het lijkt ons ook een prachtige reis .
    Nog veel plezier samen en wij lezen jullie reis verslagen wel .
    Heel veel groetjes uit Deurne

• 31 Augustus 2011 - 17:50

Marleen:

Jullie hebben het heerlijk, SUPER!

• 31 Augustus 2011 - 17:59

Ineke Bresser:

Jullie genieten van het goede leven, heerlijk. Nog veel plezier en geniet van het luxe leven aan de kust straks.
    Veel plezier nog.
    Groetjes Ineke

• 31 Augustus 2011 - 18:37

Frans En Tonny:

Fijn dat jullie zo genieten,moet je geen aanhanger kopen voor al die wijn?
    groeten en nog veel plezier.

• 31 Augustus 2011 - 19:11

Greet:

De beelden vanuit Orange komen mij bekend voor van onze fietstocht van 2 jaar geleden. De beelden van al die wijndozen in jullie auto roepen wel vragen op hoor. Maar jullie genieten er wel van zo te lezen. Goede reis verder!

• 31 Augustus 2011 - 20:24

Kees (van Greet):

Dag vakantiegangers,
    Hopelijk hebben jullie een grote auto, want die zullen jullie nodig hebben als er regelmatig dozen bij komen. De streek en plaatsen waar jullie zijn is voor ons ook bekend terrein. Onze fietsreis van 2009 kwam er langs. In Orange liet "onze"prins Maurits in de 16e eeuw de stad verbouwen tot een moderne vesting en liet tal van oude gebouwen slopen (!) om de stenen ter hergebruiken. Zo te zien was het op de Mont Ventoux helder. Meestal is het er koud, winderig, mistig en erg kaal.
    Blijf lekker genieten van het geweldige Frankrijk!

• 01 September 2011 - 05:59

Trudy:

Zo te lezen hebben vermaken jullie je prima. Genieten van het weer, het eten en de wijn. Ik hoop dat jullie alle doosjes meekrijgen.
    Veel plezier aan de Cote d'Azur.

• 01 September 2011 - 12:09

Petrie:

Bonjour,
    Dit is wel zo'n beetje het enige frans wat ik onthouden heb, hahaha
    Op mijn eerste vakantiedag eerst maar eens even de tijd nemen om de laatste twee verslagen te lezen...De nougat ziet er heerlijk uit op de foto, heb je daar ook een blokje van meegenomen of past het inmiddels niet meer met al die dozen wijn??
    Ja die laptop en wifi zijn zo te zien wel heel makkelijk om iedereen nog beter op de hoogte te houden.
    Fijn dat jullie nu in het goede weer zitten want in de regen is echt minder hoor al hebben jullie nu dan een echte waterdichte tent.
    Dat neuf du pape herkende ik nog van de eerdere frankrijkreis dus gelukkig is mijn geheugen ook nog goed.
    Mijn eerste vakantiedag vliegt voorbij want ik ben eerst voor de winkel gaan bezorgen en mijn ogen laten testen (helaas behoorlijk achteruit gegaan en op naar twee brillen, een voor de hele dag en een voor het werk). Maar dat is een zorg voor na de vakantie. Zo mag ik nog even een laptop voor de winkel wegbrengen want ook daar moet alles optimaal werken voor wij weg kunnen.
    Ik zal nu dus maar even verder aan het werk gaan hier....
    tot mails...
    xxx Petrie

• 01 September 2011 - 17:33

Diny:

Mooie foto's. Het weer is ook prima, wat wilt een mens nog meer? Blijf genieten! Vr. gr. Diny

• 02 September 2011 - 22:00

René:

Hoi jullie,

Onze vakantie zit er zowat op, ben nu alle mails en jullie reisverhalen in een keer aan het lezen, LEUK!!!,,,Ik hoop dat jullie de komende twee weken nog mooi weer zullen hebben, en blijven tikken dames.

Komende week begin ik weer bij familieberichten