Orissa - Reisverslag uit Bhubaneshwar, India van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Orissa - Reisverslag uit Bhubaneshwar, India van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Orissa

Door: Rianne en Tonny

24 Oktober 2010 | India, Bhubaneshwar

Namaste,

Daar zijn we weer, nu vanuit Orissa.

De reis tot nu toe:
Vrijdag waren we in Kolkata waar we een kali tempel hebben bezocht in een wat armer deel van de stad... dit gecombineerd met hitte en vermoeidheid greep ons best wel aan.
We hebben die avond goed geslapen maar moesten om half 4 weer opstaan om met de trein naar Bhubaneshwar te gaan. Dat was een lange rit in een koude a/c coupe, waar niet genoeg ruimte was voor de bagage en we dus 6 uur met onze grote rugzakken tussen onze benen hebben gezeten. Maar we hadden goed zicht op de kakkerlakkenparade langs het raam! We kwamen begin van de middag aan en na een soepjeslunch zijn we nog wat in het stadje gaan kijken.

Vandaag hebben we een heel aantal tempels bekeken en wanen ons weer in het echte India met heilige mannen, bedelaars en tuktuks.
Morgen vertrekken we naar het Adivasigebied waar we gaan wandelen en kamperen, hier denken we niet dat we kunnen internetten dus er volgt nu een week van radiostilte...

Voor de ouders: we weten ook niet of we bereik met de telefoon hebben.
Dus pap van Stiphout: Alvast heel erg hartelijk gefeliciteerd met je 75ste verjaardag!!!

Deze keer geen foto's want we hebben te weinig tijd.

Tot de volgende keer en groetjes van ons.

• 24 Oktober 2010 - 16:28

Karianne:

wow die kakkerlakkenparade vind ik wel heel interessant klinken! Hebben jullie daar ook foto's van? Wat een mooie verhalen, het is af en toe wel afzien volgens mij... Enne prachtige foto's!
    Geniet ervan!!

• 24 Oktober 2010 - 16:53

Kees:

Het is hier volop herfst met wind en regen. We genieten van jullie vakantieverhalen. Nog heel veel plezier!!!!

• 25 Oktober 2010 - 05:42

Diny:

Je moet het zeker niet vergelijken met ons "schoon" nederland. Maar op z'n reis moet je de kakkerlakken, ruimte etc. maar voor lief nemen. Veel wandel en kampeer plezier!! Vr. gr. Diny

• 25 Oktober 2010 - 06:20

Trudy:

Toch gezellig dat de kakkerlakken jullie gezelschap houden. Tonny van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vader.

• 25 Oktober 2010 - 08:10

Hanneke:

Nou, nou wat een avonturen. En nu aan de wandel in de bergen. Geniet van alles en ik ben heel benieuwd naar jullie verslag na een week radiostilte. Lieve groetjes.

• 25 Oktober 2010 - 17:04

Peter:

Zo, en nu een nieuw avontuur; wandelen en kamperen. Het zal er anders uitzien denk ik dan jullie kampeervakanties in Frankrijk... Tegen de tijd dat jullie weer in de bewoonde wereld komen, hopen wij in de Ardennen te zitten voor een weekje vakantie (zonder internet).Klinkt toch heel anders moet ik zeggen! Veel plezier verder, we lezen het laatste deel dus pas als jullie weer terug zijn! Bedankt weer voor de verhalen en mooie foto's!!
    gr. Peter en Ingrid

• 26 Oktober 2010 - 17:08

Cathy:

hoi, wij zijn net terug uit Luxemburg, ook leuk zal ik maar zeggen. Net even jullie reisverslagen bijgelezen. Veel plezier nog, groetjes van ons allemaal.

• 26 Oktober 2010 - 17:15

Ilse:

Tonny,hartelijk gefeliciteerd met jullie pap zijn 75ste verjaardag.Alles is geregeld hihi.
    Verder een heel fijne vakantie nog.
    Groetjes John,Linda,Jeroen en Ilse

• 29 Oktober 2010 - 13:51

Folke:

als jullie weer naar huis gaan, mogen jullie de koffers wel goed nakijken, of er geen kakkerlakken in zitten. Wel een heftige reis hoor.

• 29 Oktober 2010 - 20:17

Tanja:

Hoi Tonny,

Zoals beloofd hierbij een berichtje. Hij is geboren, Ravi op woensdag 27 oktober om 11.18 uur. Alles gaat helemaal goed. Dus na je vakantie kan je lekker op kraamvisite komen.

Maar nu eerst nog lekker genieten van je vakantie.

Groetjes Tanja

• 30 Oktober 2010 - 14:58

Mar:

Wat een geweldige reis hebben jullie tot nu toe.
    Ik ben heelhuids uit Turkije teruggekomen waar het ook fantastisch was. Vooral de ballonvaart boven Cappadocië was geweldig.
    Meiden geniet en gauw tot ziens,
    liefs

• 30 Oktober 2010 - 20:31

Petrie:

Ik ben er weer....het was geweldig in Praag!!! Wat een prachtige stad, je raakt er niet uitgekeken in 4 dagen. Zeker de moeite waard voor jullie om daar eens een paar dagen naartoe te gaan.
    Leuk om de reisverslagen weer te lezen en natuurlijk de foto's te bekijken. Hoeveel heb je er inmiddels al wel niet gemaakt?? Zal wel weer gezellig wat foto-avonden plannen gaan worden he....
    Heel veel plezier nog in jullie laatste week want ik kijk er nu ook wel weer naaruit dat je terug komt.
    xxx

• 31 Oktober 2010 - 22:44

Eugene En Gerdie:

Ha meiden!
    We hebben zojuist even een inhaalslag gemaakt door alles eens rustig te lezen en te bekijken. Het klinkt weer als een boeiend en gezellig avontuur. Zeker op het gebied van eten en drinken. Ik lees niks over krampjes of andere typische vakantie-ongemakjes. Niemand ergens last van? Geen nieuws goed nieuws hoop ik. Vanuit Summere een zeer prettige voortzetting gewenst met veel kakkerlakken-pret! Doei doei, Eus en kroost.

• 01 November 2010 - 09:58

René:

Hoi jullie daar.

Het is een heel andere India dan die wij hebben gezien in Rajasthan,,,dit heeft veel weg van Nepal.

Groet René en Liesbeth van Mier.

En een behouden thuiskomst!!

• 01 November 2010 - 17:25

Janny:

Weer een prachtige reis! Geniet er nog even van.
    Bij ons gebeurt ook van alles maar dat hoor je wel weer. Groetjes, Janny

• 01 November 2010 - 18:09

Leny:

Ik hoop dat jullie veel plezier hebben gehad met het kamperen en wandelen ! Voor jullie jammergenoeg het laatste weekje, maar ik verheug me erop je weer te zien hoor Marianne ! Geniet nog even, ver weg van alles, midden in een prachtige natuur en cultuur !

• 01 November 2010 - 21:04

Rob:

Hoi dames,
    kakkerlakkenparade's en doodenge jeep avonturen.... ik krijg er bijna zin in !
    Het lijken wel de voorrondes van expeditie Robinson!