Groeten uit Frankrijk - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Groeten uit Frankrijk - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Groeten uit Frankrijk

Door: Rianne en Tonny

05 September 2008 | Frankrijk, La Rochelle

Bonjour mes amies,

Eindelijk een berichtje van ons uit het niet zonnige Frankrijk. De reis tot nu toe:
Zaterdag 30 augustus zijn we uit Goes vertrokken richting de Loire. Na een tussenstop in Orléans, waren we om 4 uur op de camping. Ondanks het warme zonnige weer hebben we toch eerst de tent opgezet en zijn daarna héérlijk in het zwembad gaan zwemmen. Die avond hebben we uit de krat gegeten (de krat: hierin hebben we een noodvoorraad eten).
Zondag zijn we naar Blois en Chambord (een kasteel) gegaan, die avond hebben we weer uit de krat moeten eten omdat de winkels dicht waren; gehaktballetjes met satésaus, brood, erwten uit blik. Dit was geen smakelijke maaltijd.
Maandag zijn we naar Chenonceaux en Cheverny gegaan, 2 mooie kastelen en zijn we op jacht geweest naar een elektriciteitssnoer omdat die we bij ons hadden niet in de stopcontacten paste. We zagen plots een onderdelenschuur, waar we met handen en voeten een Frans snoer hebben gekocht. En ja hoor, dit paste, zo kunnen wij in ons inimini koepeltentje toch de batterijen opladen. Die avond hebben we een lekker gegrilld biefstukje met champignons, sla met tomaat en stokbrood gegeten. Natuurlijk dronken we er een heerlijk flesje wijn bij.
Dinsdag zijn we naar Langeais, Ussé en Azay-le-Rideau en Villandry geweest. Dit laatste kasteel heeft echt prachtige tuinen. Die avond hebben we weer lekker gekookt, maar moesten eten in de auto omdat het begon te regenen; Dat is niet meer gestopt.....
Woensdagochtend hebben we dan ook besloten om alles in te pakken en te vertrekken naar La Rochelle, in de hoop dat het weer daar beter is. 20 kilometer voor La Rochelle werd het inderdaad droog en hebben we de tent weer opgezet, dit keer de kleinste omdat de grote koepel nat is. Deze hebben we nog wel op waslijn kunnen drogen. De campng is in L'Houmeau, vlakbij La Rochelle. Een gezellige kleine camping met goed sanitair. Omdat we geen tijd hebben gehad om boodschappen te doen, moesten we uit eten. We zijn in de kleine haven een heerlijke fruit de mer gaan eten, en we vonden de rauwe oesters allebei erg lekker!
Donderdag hadden we gehoopt op strandweer, maar helaas het is bewolkt, maar wel droog. We zijn naar Ile de Ré geweest, een schiereiland voor de kust. We hebben een rondje eiland gedaan en tussen de middag heerlijke mossels gegeten. $' Avonds aten we uiensoep met stokbrood en kaas met natuurlijk weer een flesje wijn.
Vannacht heeft het weer de hele nacht geregend, vandaag weer geen strandweer....we zijn nu in het stadje La Rochelle, waar we wat rond gekeken hebben, 100 Franse francs in een zwaarbewaakte bank gewisseld hebben en het prachtige aquarium hebben bezocht. Misschien moeten we vanavond ivm regen uit eten, anders koken we zelf.
Morgen zakken we af richting Bordeaux, de zon moet toch ergens schijnen? We kijken wel hoe ver we komen, maar daarvan houden we jullie via ons volgende bericht op de hoogte.
Ondanks dat het weer niet zo mooi is, hebben we toch een heerlijke vakantie. De temperatuur is goed en de wijn niet te versmaden!

Au Revoir en tot de volgende keer
Rianne en Tonny

p.s. we typen niet op een qwertie-toetsenbord en dat is erg moeilijk en veel zoeken naar de juiste toets.

• 05 September 2008 - 14:16

Ineke Bresser:

Wat jammer dat jullie niet zulk mooi weer hebben. Maar troost je hier is het niet veel beter. Afgelopen weekend Ride for the Roses gereden.Erg warm. Dat was echt een belevenis. Wat een sfeer echt te gek. De 50 km. was uiteindelijk 62 km.alles bij elkaar maar ik heb het gehaald ondanks klapband en daarna vreemde fiets. Geniet van de wijn, (hopenlijk) zon en het relaxte leven in La douce France. Doei

• 05 September 2008 - 15:05

Peter:

ziet ergoed uit meiden, ik type nu ook op zo n raar frans toetsenbord

• 05 September 2008 - 17:34

Janet :

Leuk om te zien de foto's van de kastelen waar wij ook enkele jaren geleden geweest zijn. Hoop dat jullie beter weer krijgen.
    Groetjes Janet

• 05 September 2008 - 18:03

Marleen:

Bedankt voor jullie berichtje, klinkt allemaal leuk en gezellie, eneh...
    mooie foto's joh!

• 06 September 2008 - 08:35

Petrie:

Hey mademoisellekes,
    Het ziet er allemaal weer mooi uit...blijft leuk hoor de toegevoegde foto's.
    Iets zuidelijker zal ook het weer wel beter zijn!! Voor mij komen er nog 4 werkdagen en dan eindelijk ook VAKANTIE...
    Voor jullie nu op naar wat zonniger weer!!!
    tot mails,
    liefs Petrie

• 07 September 2008 - 13:58

Ilse:

Hoi Rianne en Tonny,
    Leuk iets van jullie te horen.Zo te zien aan de foto's zien jullie weer veel mooie dingen.Jammer dat het zonnetje er niet is.Hopelijk wordt het weer wat beter.Hier alles goed.We hebben deze week hard gewerkt aan de huiskamer.De muren en het plafond zijn opnieuw geschilderd en de laminaatvloer ligt er ook al helemaal in.Het is echt heel mooi geworden.Ik wens jullie nog veel plezier in Frankrijk,geniet maar lekker.Groetjes van John,Linda,Jeroen en Ilse