Boeddha's en druilige bergen - Reisverslag uit Emeishan, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Boeddha's en druilige bergen - Reisverslag uit Emeishan, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Boeddha's en druilige bergen

05 September 2013 | China, Emeishan

Nihao allemaal,

We zitten nu in het natte Emeishan in de bergen.

De reis tot nu toe: Na ons vorige verslag zijn we in Chengdu in Jinlistraat gaan eten (foto's staan al bij ons vorige verslag) en met 2 groepsgenoten nog een cocktail gaan drinken.

De volgende dag zijn we naar Leshan gereden, hier is de grootste Boeddha van de wereld. Om deze te kunnen zien moet je eerst een berg opklimmen, daarna via een steile trap langs de Boeddha naar beneden. Eenmaal bij de voeten ga je weer omhoog klimmen, en dan kun je allerlei richtingen uit. Wij zijn naar een vissersdorp afgedaald, daarna een prachtige brug overgestoken en weer een berg opgeklommen om een klooster te bezoeken. Daarna moesten we alles weer terug lopen.... onze kuitjes voelden inmiddels als beton.
Hierna zijn we met de bus verder naar Emeishan (ligt ergens anders dan op de bijgevoegde kaart) gereden. Daar regende het en het was een stuk kouder.
We hebben door het stadje gelopen en de foto's bijgevoegd bij het vorig verslag. Draaien van de foto's ging helaas niet dus... een goede nekoefening voor jullie.
's Avonds zijn we met groepsgenoten bij de eetstalletjes gaan eten. Je kunt hier al je eten aanwijzen en uitkiezen, waaronder ook konijn en kip, deze zitten levend in hokjes zo weet je dat je vlees vers is !
We hebben heerlijk gegeten en het was erg gezellig.

Vanmorgen zijn we om half 7 vertrokken naar de top van de berg (3200 meter), eerst met de locale bus, toen 20 minuten berg op lopen, daarna met een kabelbaan en toen nog eens een half uur berg op lopen !
Toen we uit de bus kwamen hebben we eerst warme winterjassen gehuurd want boven op de berg is het maar 2 graden. Al zwetend en bijna bevangen door de hitte kwamen we boven aan. We hebben namelijk nogal veel aan: Hemd, t-shirt, shirt met lange mouwen, fleecevest, gehuurde winterjas en daaroverheen een regencape. we zagen er charmant uit.
Bovenop de berg zouden we een prachtig uitzicht hebben en er staat een gigantische Boeddha, wat we zagen was niets anders dan mist en nog eens mist. Op een gegeven moment waren we zelfs bang elkaar kwijt te raken omdat het zicht minder dan 1 meter was.
We hebben een warme hap genomen en zijn weer afgedaald. onze kuiten zijn nu niet meer te reanimeren... We hadden vanuit Emeishan stokken mee gekregen om de agressieve apen af te weren, deze hadden we nodig op de terugweg. Enkele Chinezen waren de aapjes aan het voeren, deze werden toen erg opdringerig en besprongen de voorbijgangers en zakkenrolden iedereen. Gelukkig hadden wij onze stokken en zijn we zonder gerold te worden langs de apen gekomen.
Vanmiddag hebben we geluncht, geld gewisseld, boodschappen gedaan voor de trein en nog een tempel bezocht. Nu weer even jullie op de hoogte brengen (we mogen bij een hostel gratis de computer gebruiken) en straks gaan we weer bij een eetstalletje eten.

Morgen rijden we eerst naar Chengdu terug en daar stappen we op de trein voor een 24 uur durende treinreis.

groetjes van ons en tot de volgende keer,

Tonny en Rianne

• 05 September 2013 - 15:49

Peter:

Leuk weer dames! Weg met die mist en genieten. Liefs uit Bolzano!

• 05 September 2013 - 17:08

Toine :

Ziet er leuk uit, en af en toe ook lekker. Geniet er van!! :) Groetjes vanuit een zonovergoten Reuzenhoek.

• 05 September 2013 - 17:44

Petrie:

Hallo,
    Het begin is weer echt gemaakt he...zo snel al van alles gezien en meegemaakt. Zeker de foto's met die poncho's aan zijn wel erg leuk geworden, haha
    Goede reis met de trein en tot snel weer.

• 05 September 2013 - 17:47

Corrie:

mooie foto.s en een leuk verslag liefs uit een zonnig en warm zeeland

• 05 September 2013 - 18:54

Pieter Anny:

Hoi Hoi

Wat fijn dat jullie weer genieten
    Hier is het warmer danig China wij hebben de winterjassen nog niet nodig 31 graden .
    Succes met de lange treinreis en wij horen het wel bij jullie volgende verslag
    Veel plezier

• 07 September 2013 - 12:25

Bernardine:

Ziet er weer mooi uit allemaal! Geniet er van met elkaar!
    Groeten, Bernardine

• 09 September 2013 - 13:34

Folke:

Volgens mij wel erg zwaar al die wandelingen naar boven. En dan wacht er mist. Das nou jammer. Maar het eten en de heerlijke drankjes maakt weer alles goed.(of beter). groetje Folke

• 10 September 2013 - 14:30

Diny:

Dames het ziet er weer geweldig uit allemaal. Weer een hele ervaring. De foto's zijn weer prachtig.
    Voor mij zit de vakantie er weer op, dus genieten dames!! Voor dat je het weet ben je weer thuis.
    Nog veel plezier, lekker eten en genieten.

Met vr. gr. Diny

• 11 September 2013 - 19:44

Rene Verhage:

Leuk om jullie belevenissen te zien. Veel plezier daar in the far east.