Tussen trein en trein - Reisverslag uit Emeishan, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Tussen trein en trein - Reisverslag uit Emeishan, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Tussen trein en trein

12 September 2013 | China, Emeishan

Nihao allemaal,

Hier zijn we weer, we hebben het druk gehad en geen tijd om jullie op de hoogte te brengen. We zitten nu in het plaatsje Tunxi, waar het heerlijk warm is.

De reis tot nu toe:
Vrijdag 6 september zijn we vanuit Emeishan naar Chengdu vertrokken. Om 12 uur waren we op het station, we moesten met onze paspoorten en kaartjes het station in, daar moest de bagage door een scanner en werden we gefouilleerd. Het is een inmens groot station waar wel duizenden mensen rondlopen. Wij mochten wachten in de luxe wachtkamer, waar we thee kregen en de bagage achter konden laten. We moesten nog lunchen en ach wat vervelend, er zat een McDonalds op het station. Om 14.00 uur konden we de trein in en hebben we ons tot 22.00 uur vermaakt met kletsen, eten, drinken, lezen etc. Toen ging het licht uit en hebben we geprobeerd te slapen.

Zaterdag 7 september zijn we ongeveer 8 uur opgestaan en hebben tot ongeveer 3 uur 's middags in de trein gezeten. We waren toen in Luoyang, het is een enorme grijze stad. In de buurt van ons hotel zat een soort Bijenkorf en daar hebben we wat rondgekeken, maar alles was ons veel te duur. 's Avonds hebben we bij een beergarden vlakbij het hotel bij stalletjes iets te eten gehaald, daarna een biertje erbij gehaald en gezellig met een groepje aan een picknicktafel lekker buiten gezeten.
In bijna alle plaatsen in China wordt er 's avonds op pleinen gedanst, ook hier was dat het geval. Wij hebben geprobeerd mee te doen, maar dat viel nog best tegen.

Zondag 8 september zijn we vetrokken naar het Luoyang Museum. Hier hebben we wat rondgekeken en zijn toen naar de Longmen Caves gegaan. Hier zijn 100.000 Boeddhabeelden uit de rotsen gehakt. Tijdens de Culturele Revolutie zijn van een heel groot aantal de gezichten vernield. Van een ander deel zijn de gezichten afgehakt en meegenomen naar de Westerse musea. Het was ondertussen ook flink gaan regenen, dus met de regencapejes aan zijn we langs de vele Boeddha's geschuifeld. Hierna zijn de naar Dengfeng gereden. Op de kamer bleek dat we een massage konden bestellen: Wij naar de balie, nee we moesten bellen vanaf de kamer. Wij weer naar de kamer, telefoon dood. Wij weer naar de balie, probeer dan maar eens een Chinees die geen Engels praat dat de telefoon het niet meer doet... Het is uiteindelijk gelukt! En even later hadden wij een heerlijke massage op de kamer. Dengfeng is het centrum van de Kungfu en je kan hier in allerlei winkels benodigdheden kopen, van pakken tot zwaarden. Wij hebben bij een eettentje met een menukaart met plaatjes wat gegeten. Biertje erbij en het was weer heerlijk. We waren zoals gewoonlijk weer een bezienswaardigheid en het hele personeel stond vanachter een muurtje naar ons te kijken en zwaaien.

Maandag 9 september zijn we naar het Shaolin klooster gegaan. Dit is de bakermat van de kungfu. We hebben eerste een pagodebos bekeken, daarna gingen we naar de tempel. Hier zagen we een cameraploeg rondlopen en toen we bij hun in beeld liepen, vroegen ze of wij mee wilden werken. Toen we vroegen: wat is het dan? Bleek het om een Amerikaanse documentaire over kungfu te gaan. Wat moesten we doen dan? "You sit in the corner en be beautifull". Nou, dat konden we wel. terwijl de Amerikaanse ster van de documentaire zijn moves liet zien, zaten wij ieder in hoek van een poort mooi te zijn... Daarna mochten we met de ster op de foto (deze volgt later). We krijgen nog via mail bericht van de documentairemakers. Hierna hebben we nog een kungfu show gezien en zijn we weer vertrokken.
Na de lunch hebben we nog een van de grootste Taoistische tempels van China bezocht. Toen we daarna weer terug bij de bus kwamen, bleek deze het niet meer te doen. En we moesten de trein halen. Ondertussen scheen de zon en hebben we op de parkeerplaats in het zonnetje zitten wachten. Gelukkig hebben we de trein gehaald en om 21.00 uur vertrokken we weer met de trein.

Tot zover.

groetjes
Rianne en Tonny

• 12 September 2013 - 14:05

Janine:

Als ik snel lees valt mij op: McDonalds - Bier - en Mooi zitten zijn....... (uuuhhhh)
    Als ik goed lees lees ik Heerlijke maaltijden, Genieten van alle pracht en praal van Boeddha's, musea en natuur en overheelrijke Massage's.
    Geniet er van dames, heel veel plezier (en ik geniet mee van de foto's, alleen die sprinkhanen sla ik over hoor bah bah bah)
    groetjes Janine

• 12 September 2013 - 15:20

Monique:

Prachtige foto's en heeeeel veeeeel eten, wat jullie hopelijk niet allemaal opeten...brrr

• 12 September 2013 - 16:37

Bernardine:

Jullie hebben het weer prima naar jullie zin, zo te lezen! Mooi!
    Geniet er van!

Groeten, Bernardine

• 12 September 2013 - 21:54

Peter:

klinkt wederom als vakantie en avontuur! Kwam vandaag op de terugreis uit Italie groep Chinezen tegen op tankstation en resto. Waren helemaal van slag door zelfreinigende wc bril, foto's nemen. Vervolgens van het koffieapparaat en tenslotte aardappelschijfjes dippen in de cola........ik begin jullie reis te begrijpen :)

• 13 September 2013 - 11:12

Hanneke:

Oooh straks een nieuwe carrière hahahaha