Waterdorpen... - Reisverslag uit Sjanghai, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Waterdorpen... - Reisverslag uit Sjanghai, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Waterdorpen...

21 September 2013 | China, Sjanghai

Nihao allemaal,

Het is vandaag 21 september en we hebben voor het eerst weer een Wangba gevonden, die zijn tegenwoordig schaars en moeilijk te vinden in China.

De reis tot nu toe:
Vrijdag 13 september zijn we naar het waterdorp Hongcun gegaan, dit hebben we op het gemak bekenen, dit was ook het dorp waar ooit opnames gemaakt zijn voor de film "Crouching tiger, hidden dragon". Toen we trek kregen was er geen eetstal in de buurt maar wel een mevrouw die ons aanbood om bij haar thuis een hapje mee te eten (in gebaren en met het woord lunch?) Dit hebben we gedaan en zo zaten we aan tafel met een flinke bak noodelsoep en zat de heer des huizes op zijn gemak achter de computer.
Hierna zijn we naar de stad Hangzhou gereden, we stonden in de file en kregen ook nog een flinke onweersbui op de bus... maar wij zaten hoog en droog in de bus.

Zaterdags zijn we naar een grote tempel gegaan met z'n tweetjes en daarna hebben we gefietst rond het westmeer. We waren weer een echte bezienswaardigheid voor alle chinese vakantiegangers, 2 witjes met rood haar op de fiets.... We hebben onderweg nog een tempel en een pagode bekeken. Deze pagode is wel het voorbeeld van de efteling hoor, we gingen met de roltrap naar de ingang en met de lift naar de bovenste ring... het enige wat miste is dat de pagode zelf niet op en neer ging.
Nadat we de fietsen weer ingeleverd hadden, zijn we naar de Oldstreet gegaan, een straat als in het oude China met veel winkeltjes en eetstalletjes. Hiet hebben we alvast een wintercape gekocht, het schijnt al weer koud te worden in Nederland.

Zondag zijn we vetrokken naar Wuzhen, een soort openluchtmuseum, waar we zelf in logeerden. Dit dorp wordt ook wel het Venetie van China genoemd, maar wij vonden het meer Giethoorn in het groot. Hier hebben we heerlijk op het gemak in het dorp rondgewandeld, een boottochtje gemaakt en met Lucy en Natalie een cocktail gedronken.

De volgende morgen hebben we het andere gedeelte van het dorp bekeken en thee gedronken aan het water. 's Middags zijn we naar Tongli gereden, dit is een ook weer een waterdorp. Hier hebben we ook lekker rondgestruind en nog wat leuke spulletjes gekocht. 's Avonds hebben we met handen en voeten eten moeten bestellen en kon de bedienende jongen ons via zijn telefoon wijs maken dat er schaap op het menu stond, we hebben weer heerlijk gegeten !

Dinsdag zijn we Suzhou gegaan deze plaats staat bekend om zijn tuinen. We zijn met de hele groep naar 2 tuinen gegaan, naar 1 konden we lopen, maar voor de andere tuin moesten we met de stadsbus, ook weer een hele ervaring. De tuinen zijn anders dan de tuinen bij ons, deze zijn verdeeld door muren en paviljoens daardoor lijkt een grote tuin toch weer klein. Maar heeft wel heel veel mooie hoekjes en romantische doorkijkjes.
's Avonds hebben we in een soort wokrestaurant gegeten. We konden zelf ingredienten bij elkaar zoeken uit een grote koelkast, noodels of een ei erbij doen en inleveren bij de keuken. Daar werd alles gekookt en er een heerlijke noodelsoep van gemaakt. We hebben deze avond inclusief drankjes voor nog geen 2,50 gegeten..

Dit dan weer voor dit verslag, er volgt snel een volgend verslag.

Groeten,
Tonny en Rianne

• 21 September 2013 - 10:50

Ineke:

Hoi Tonny en Rianne, Jullie doen weer allemaal leuke dingen en het lijkt me ook nog lekker relaxt.
    Heerlijk dat eten daar en met je handen kom je een eind zo te lezen.Zelfs cocktails bij de Chinezen dat had ik nu echt niet verwacht. Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Tot gauw, Ineke

• 21 September 2013 - 12:34

Peter:

die blote buiken zijn wel grappig, misschien om de navel een beetje te luchten :) Maar leuk zoveel foto's om te bekijken! groetjes
    Peter