Het eerste hoogtepunt: de panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Het eerste hoogtepunt: de panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Het eerste hoogtepunt: de panda's

03 September 2013 | China, Chengdu

Nihao allemaal,

Hier ons eerste bericht vanuit China. We zitten nu in een gigantisch internetcafe met wel 200 computers en allemaal gamende Chinezen.

De reis tot nu toe:
Zondag zijn we vertrokken richting Chengdu. Daar kwamen we 12 uur plaatselijke tijd op maandag aan. Het is hier 6 uur later dan in Nederland. De temperatuur ligt rond de 25 graden en de luchtvochtigheid torenhoog.

Maandagmiddag zijn we eerst geld gaan wisselen bij de bank op de hoek; Je meldt je bij een mevrouw, die geeft je een formulier wat je in moet vullen, ze neemt je paspoort mee voor een paar kopietjes, daarna trekt ze een nummertje voor je en is het wachten tot je aan de beurt bent. Dit duurde wel even. Dan gaat de mevrouw achter het loketje aan de slag met je formulieren je geld en als je vraagt om kleiner, vraagt ze "wat wil je dan" terwijl wij geen benul hebben van wat ze hebben aan geld... Maar het is uiteindelijk gelukt!
Hierna zijn we naar de Wuhou tempel gegaan, vlakbij ons hotel. Een mooi tempelcomplex met prachtige tuinen. Wij zijn hier weer een bezienswaardigheid en worden dan ook met grote regelmaat op de foto of film gezet. Na de tempel zijn we nog even door Jin Li straat gelopen, een gezellige straat met winkeltjes, barretjes en snackerijen, daar willen vanavond nog even een kijkje gaan nemen. Gisterenavond hebben we met de hele groep gegeten aan een ronddraaitafel, waar allemaal verschillende gerechtjes op kwamen staan. We dronken er het lokale bier bij.

Vandaag: We hebben heerlijk geslapen en zijn vanochtend eerst gaan ontbijten in het hotel: rijst met groenten, bapao, zoet wit brood en een soort smakeloze rijstepap. We dronken er lekkere thee bij. Daarna zijn we met de bus naar het panda-breedingcentrum gegaan en hebben we weer superlieve babypandaatjes in couveuzes gezien en spelende en smekkende grotere panda's. Erg leuk weer! Foto's volgen later, we hebben nu geen fotokabeltje bij ons... Daarna zijn we naar de Wenshu tempel gegaan en hebben daar weer op ons gemak rondgekeken. We zijn daar in de buurt gaan lunchen in en vegetarisch restaurant, weer erg lekker. Toen we daar in het wijkje rondliepen zagen we een bord met reclame voor massage en .... jawel, wij zijn naar binnen gegaan en hebben een heerlijke voetmassage gehad. Daarna was het even zoeken naar een wangba oftewel internetcafe, maar hier zitten we dan.

Morgen trekken we verder naar Leshan met de grootste Boeddha ter wereld en daarna naar Emeishan.

Verder: het eten met stokjes gaat ons weer prima af. Er zijn in China enkele internetsites geblokkeerd. Zo is het onder andere niet mogelijk om op facebook te gaan. Gelukkig mogen we wel op waarbenjij.nu. We zijn nu al blij dat we gekozen hebben voor een Chinese gids. John (hij heet anders in het Chinees) vertelt erg veel en we kunnen hem vanalles vragen over China, zelfs over politiek.

Dit was het tot nu toe. De foto's zetten we er de volgende keer bij.

groetjes en tot de volgende keer!

Rianne en Tonny

• 03 September 2013 - 11:17

Gusta Van De Mortel:

Hallo dames,

Veel plezier!!

Groetjes Gusta

• 03 September 2013 - 11:35

Peter:

Hoi Marianne en Tonny, jullie zitten er weer helemaal in zo te lezen! Leuk hoor! gr. Uit Goes

• 03 September 2013 - 11:54

Pieter:

Leuk hoor, klinkt weer als een fantastische reis.
    Ben wel benieuwd naar de foto's.

Groet,
    Pieter

• 03 September 2013 - 12:42

Rob Hornikx:

Hoi Tonny en Malianne,

Zit weel als vanouds een leuk leisvelslag te lezen.

Kijk alweel uit naal de volgende

Haltelijke gloet en goede leis!

Lob

• 03 September 2013 - 13:54

Petrie:

Gezellig weer om de reisverslagen te gaan lezen. De panda's zijn wel erg leuk om te zien. Mooie beesten hè. Ik bof ook met mijn vakantie. Het is heerlijk weer deze week. Lekker even niks doen.
    Geniet van jullie mooie reis en tot mails weer.
    Xxx Petrie

• 03 September 2013 - 15:53

Gert Kees:

Klinkt weer mooi hoor. Kort verslagje van ons: gisteren vanaf de boot mooie to het door Essex en Suffolk gemaakt. Vandaag na echt Engels ontbijt naar Cambridge gereden. Tochtje over de rivier gemaakt en Uni bezocht. Nu lunch (pannini van Jamie O). Groeten en nog veel plezier. Gert Kees.

• 03 September 2013 - 16:49

Ilse:

Hoi dames,

Leuk om jullie reisverslagen weer te lezen en jullie foto's te zien.Ik had al een kleine babypanda via de whatsapp van Tonny gezien,echt lief.Ben benieuwd naar de andere foto's,maar die zien we dan denk ik wel bij het volgende berichtje van jullie.
    Een heel fijne vakantie samen!
    Groetjes Ilse

• 03 September 2013 - 20:31

Mar:

Meiden wat leest het weer lekker.
    Update vanuit de Rijp. Tickets Ktm geboekt, 1ste 3 dagen Tibet guesthouse gereserveerd, vrijdag voor het visum. Dus het gaat goed !!!!
    Geniet ervan en zie jullie ergens in november misschien? XXX Mar

• 03 September 2013 - 21:16

Marleen:

We wensen jullie weer een SUPER vakantie toe!!

• 03 September 2013 - 23:16

Hanneke:

Leuk om jullie weer te volgen, gr Hanneke

• 04 September 2013 - 13:47

Eva Lokker:

Hoi Rianne en Tonny,
    Leuk weer jullie te kunnen volgen in dat verre exotische land.
    Heel veel plezier!

• 04 September 2013 - 16:06

Petrie:

Wat een gave foto's. Zeker die van de panda's.

• 04 September 2013 - 16:58

Corrie:

hallo dames
    leuk weer wat foto.s te zien van julie nog veel pezier liefs ma

• 04 September 2013 - 19:23

Leny Seinen:

Hallo meiden Zaten jullie nu in die geldwensput? Gelukkig nog niets over regen gelezen Marianne. Sttttt...Veel plezier!

• 04 September 2013 - 22:31

Petra:

Weer leuk om te lezen! Wat een onbekende wereld voor mij.
    Hele fijne vakantie gewenst!

• 05 September 2013 - 10:58

Trudy:

Wat had ik ook graag die Pandabeertjes gezien dus wacht met veel ongeduld op de foto's.