Heen en weer - Reisverslag uit Antibes, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Heen en weer - Reisverslag uit Antibes, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Heen en weer

Door: Rianne en Tonny

11 September 2011 | Frankrijk, Antibes

Bonjour mes amies,

We zitten nu op de camping bij Antibes. Voordat we hier kwamen zijn we eerst een nachtje op een camping in Cagnes-sur-mer geweest (Hippodrome, nooit heen gaan!) maar dat beviel niet.

De reis tot nu toe:
Vrijdag zijn we naar Ile Ste. Marguarite geweest, met de veerpont vanuit Cannes. Daar staat een fort waar de man met het ijzeren masker gevangen heeft gezeten. Natuurlijk hebben wij dit bezocht en ook de cel gezien, best een grote luxe cel voor die tijd (17de eeuw). Na het fort zijn we een stuk gaan lopen over het eiland en zijn we daarna lekker aan het strand gaan liggen en hebben heerlijk van het koele water genoten.
Nadat we de pont en bus weer terug naar de camping genomen hadden hebben we pizza in het campingrestaurant gegeten.

Zaterdag hebben we weer ingepakt en zijn we langs de kust richting Nice gereden. In Cagnes-sur-Mer vonden we een camping bij een al enigzins chagrijnige vrouw en zetten we onder muggen-geweld de tent op. We wilden graag een wasje doen dus dat hebben we geprobeerd, alleen is de machine stuk gegaan (wij deden niks verkeerd hoor). Er werd flink op ons gemopperd en we hebben de was maar opgegeven. Toen ook de weg langs de camping 's nachts erg veel herrie veroorzaakte hebben we besloten om zondagmorgen te vertrekken.

Op internet hebben we een camping gezocht en toen we daar vanmorgen aankwamen was deze vol... gelukkig vonden we de camping waar we nu zijn. Dit is een grote camping maar erg rustig (we horen wel zeeleeuwen van Marineland) met een restaurant (cocktails), een winkel en gratis wifi. We blijven hier tot zaterdagmorgen en gaan vanuit hier op pad. Vanmiddag zijn we naar St. Paul-de-Vence geweest, een vestingstadje waar veel kunstenaars zitten. We hebben hier geluncht, lekker rondgelopen en een ijsje gegeten. Daarna zijn we via de boulevard van Nice terug gegaan naar ons "thuis". We hebben net een wasje in de wasmachine gedaan, een Mojito op het terras gedronken en nu zitten we een berichtje aan jullie te typen...
Dat was het voor ons tot nu toe.

Au revoir
Tonny en Rianne

• 11 September 2011 - 17:31

Marleen:

net jullie foto's bekeken en verslagje gelezen! Jullie hebben het zalig volgens mij! Goeie reis verder!!
    Lieve groetjes van mij.

• 11 September 2011 - 17:41

Pieter Koers:

Klinkt nog steeds als een leuke vakantie!

Al vruchten van de zee gegeten?

Au bientot!

• 11 September 2011 - 20:22

Miranda :

Ik zie wel dat jullie een heerlijke vakantie hebben met fantastisch weer!!
    Geniet ervan en nog een fijne vakantie!!

Groetjes,Frank,Miranda,
    Anouk&Ivo.

• 11 September 2011 - 21:08

Leny:

Mooie foto's van Ile st.Margarite ! Heerlijk zo dobberen in zee. En een heleboel geluk met al die hoefijzers in het beeld van het paard. Grappig. Jullie staan er mooi gekleurd op dames met de Mojito! Heel veel plezier nog en gewoon niet meer aan wasmachines komen...

• 12 September 2011 - 06:46

Ineke Bresser:

Jullie beleven weer wel het één en ander en staan er gekleurd op. Een wasmachine kapot maken wat is dat nou. Als ik jullie zo met die mojito zie, krijg ik zin in vakantie. Lekker ook dat dobberen in zee, dat zit er voor ons niet in. Ik geniet van de foto's mooi daar.
    Geniet nog de komende week en tot ziens,
    Ineke

• 12 September 2011 - 08:11

Peter:

We zijn nu 12 uur terug uit Zuid Frankrijk en zouden zo weer willen omkeren! Geniet nog lekker van alles daar, hebben wij ook gedaan:)

groetjes
    Peter

• 12 September 2011 - 11:21

Ilse:

Hoi,

Aan de foto's te zien hebben jullie het goed naar de zin in Frankrijk.Lekker weertje,mooie natuur en heerlijke mojito"'s.
    Geniet nog lekker van jullie vakantie.

Groetjes Ilse

• 13 September 2011 - 07:27

Janine:

Heerlijk m'n werkdag beginnen met een bakkie (senseo) koffie en jullie foto's bekijken.
    prachtig weer, lekkere cocktails en mooie plaatjes van bloemen, zee en ouwe durpjes.
    Geniet er van, dan geniet ik een beetje mee.

• 13 September 2011 - 17:31

Diny:

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Al met al de was schoon, gezellige camping gevonden en geniet nog even van deze week. Het is om voordat je er erg in hebt. Dames nog veel plezier. Vr. gr. Diny

• 14 September 2011 - 13:44

Trudy:

Gelukkig de was is gedaan. Wat een prachtige foto's. Geniet nog van de laatste week en haal er nog uit wat er in zit. Goede reis verder.