Aan de kust - Reisverslag uit Bormes-les-Mimosas, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Aan de kust - Reisverslag uit Bormes-les-Mimosas, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Aan de kust

Door: Rianne en Tonny

04 September 2011 | Frankrijk, Bormes-les-Mimosas

Bonjour mes amies,

We nu op de camping bij Peter en Ingrid in La Favière, bij Bormes-les-Mimosas.

Onze reis tot nu toe:
Donderdag zijn we een dagje naar Aix-en-Provence geweest, met de bus. We hebben daar de markten bekeken, provençaalse produkten, groenten en fruit en kleding. Maar ook de mooie fonteinen van de stad. De kathedraal met kloostergang was ook erg mooi. We hebben weer heerlijk geluncht met garnalen die geflambeerd waren in pastis, heerlijk! En weer een koffie gourmand als toetje (zie de foto) Aan het einde van de middag zijn we weer met de bus terug gegaan naar de camping en hebben nog lekker gezwommen. 's Avonds hebben we gezellig bij de tent stokbrood en kaasjes gegeten, met een wijntje natuurlijk.

Vrijdag zijn we afgezakt naar de kust. We zagen de ZEE bij Cassis. Daar zijn we op zoek gegaan naar de Calanques, we hebben ze gevonden en er een wandeling gemaakt. Calanques zijn soort fjorden uitgesleten door water. We wilden graag gaan zwemmen in de zee maar dat was een beetje moeilijk hier: geen strand alleen rotsen. We zijn toen op zoek gegaan naar een strandje maar het was erg druk aan de kust en er was geen parkeerplaats.. We zijn doorgereden naar Sanary-sur-Mer, waar we ons eindelijk in de zee konden laten vallen, heerlijk. Hierna zijn we op zoek gegaan naar een camping, de eerste was vol maar op de tweede camping was plaats en konde we zelfs een plek met eigen sanitair krijgen! Dit hebben we gedaan. Het zwembad hier was ook heerlijk en 's avonds hebben we lekker in het restaurant gegeten met live bluesmuziek erbij en een cocktail!

Zaterdag weer ingepakt en zijn we naar Toulon gereden, het was bewolkt en wij vonden de stad ook niet zo leuk. De haven was wel erg leuk maar verder kon het ons niet bekoren. We zijn toen doorgereden naar Bormes-les-Mimosas waar we bij Peter en Ingrid op de plaats kunnen logeren. Nadat de tent opstond (wat uitvoerig is vastgelegd op de foto) zijn we gaan borrelen. 's Avonds heeft Peter gekookt en hebben we bij de tent gegeten.
Vandaag begonnen we met regen en onweer... na het ontbijt zijn we met z'n allen (Nikki is ook hier te gast) naar het stadje gegaan en hebben we daar rondgekeken. Het is een erg schilderachtig plaatsje en we hebben de nodige foto's gemaakt. Het is ondertussen zonnig en na de lunch gaan we naar het strand.

Au revoir,
Tonny en Rianne

• 04 September 2011 - 13:19

Frans En Tonny:

bij het laatste verslag zitten niet de beloofde foto's,groeten.

• 04 September 2011 - 15:20

Hanneke:

Bonjour Tonny en Rianne,

wat leuk om jullie reisverhalen weer te lezen. 11 dagen hebben wij geen internet (Sicillie) gehad en nu lees ik jullie laatste verslagen. Jullie genieten volop. Wij hebben het heerlijk gehad op Sicillie. Morgen weer naar het werk. Jullie hebben nog lekker 14 dagen, geniet ervan.

Au revoir Han en Jos xxx

• 04 September 2011 - 15:32

Ineke Bresser:

Klinkt lekker daar aan de kust. Gezellig dat jullie nu bij Peter en Ingrid zijn. Geniet nog maar aan de kust van zon zee en strand en natuurlijk een wijntje.
    Groetjes Ineke

• 04 September 2011 - 19:07

Marianne:

Wat kan vakantie toch lekker zijn!!!
    Meiden geniet ervan. Ik heb nog 7 weken te gaan en ben druk doende met de voorbereidingen.
    Nog veel plezier. Liefs,
    Mar

• 04 September 2011 - 19:41

René:

Hai jullie

Leuk om jullie verslag te lezen,,,mijn vakantie van 2 weken zit er al weer op.
    Morgen begin ik weer bij familieberichten.

Groetjes René en Liesbeth

• 04 September 2011 - 21:54

Petrie:

Die koffie ga ik morgen ook zoeken op Corfoe.. we zijn er nu klaar voor... we zijn gisteren naar Friesland gegaan om Kyra weg te brengen en vanmiddag weer thuis gekomen voor de laatste dingetjes. Mijn meisjes met mannen zijn vanavond nog even geweest en Jaap zien we morgenvroeg nog...zo mijn bedje in en morgen kunnen we na de laatste bezorging voor de winkel dan eidelijk vertrekken. We hebben er zin in hoor om de zon op te gaan zoeken met strand en zee...
    Ik lees de rest van jullie verhalen waarschijnlijk wel bij de Mac want daar is in ieder geval internet..
    Heel veel plezier nog samen en tot over een paar weekjes.
    xxx
    Gerard en Petrie

• 05 September 2011 - 18:32

Diny:

Prachtige! En heerlijk gekleurd. Ga zo door. Vr. gr. Diny

• 06 September 2011 - 11:54

Trudy:

Hoi dames,

Het is weer genieten, genieten en nog 'ns genieten. Wederom leuke verhalen en mooie foto's.