Eerste bericht uit Marokko - Reisverslag uit Rabat, Marokko van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Marokko - Reisverslag uit Rabat, Marokko van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Marokko

Door: Rianne en Tonny

11 Juni 2009 | Marokko, Rabat

Hallo allemaal,

We zitten nu in het prachtige, blauwe Chefchaouen. Het is nu 35 graden hier en zonnig.
Zondag zijn we met onze reis begonnen; om 10 voor 8 s avonds zijn we op het vliegtuig gestapt naar Frankfurt, daarna naar Casablanca. Daar waren we om 1 uur s nachts. We moesten erg lang op de bagage wachten, wat dan weer altijd spannend is, maar ja hoor onze bagage was ook meegekomen. Om 3 uur waren we op de kamer van ons hotel, waar begroet werden door een kakkerlak, die Rianne direct buiten gezet heeft.
Maandag zijn we s morgens naar de Hassan II moskee geweest, de 3e grootste van de wereld. Erg groot en veel pracht en praal. Dit is trouwens de enige moskee waar wij in mogen deze vakantie. Daarna zijn we naar Rabat gereden. Daar hebben we door de medina gelopen en in een kasbah heerlijke muntthee gedronken op een terras aan het water. s Avonds met de groep gegeten en hebben we onze eerste tajine verorbert (Marokkaans stoofgerecht) en......een fles Marokkaanse rose.
Dinsdag zouden we s morgens om half 9 vertrekken, maar helaas de bus had pech...en werd het 3 uur later. We zijn naar de Hassan toren en een mausoleum gegaan, daarna naar Chefchaouen gereden. Onderweg hebben we gepicknickt en om 7 uur waren we in Chefchaouen. Onderweg hebben we heel veel ooievaars gezien. Gisterenavond zijn we met z'n tweeen gaan eten bij Aladin, daar schoven Wilma en Yvonne aan, wat erg gezellig was.
Vanmorgen zijn we met een gids door de medina gelopen, naar een watermolen en daarna een berg op naar een verlaten moskee. De groep is daarna verder gaan wandelen, wij zijn terug gelopen naar het stadje en hebben heerlijk door de medina gedwaald. Morgen trekken we verder naar Fes.

Trouwens we hebben 2 oudbekenden in de groep zitten: Jip en Janneke van de Indonesie reis.

Zoals het er nu uitziet is het een leuke groep; onze reisbegeleidster is ook een aardig mens die veel van Marokko afweet.

Er zijn hier overal verse fruitsapjes te krijgen en muntthee, héérlijk en steeds weer een reden om even te gaan zitten om wat te drinken.

groetjes en tot de volgende keer
Rianne en Tonny

• 10 Juni 2009 - 14:25

Diny:

Nou het begin is alweer leerzaam geweest. Leuk dat jullie oude bekende tegen zijn gekomen. Hier heeft het trouwens een paar keer stevig geregend, was ook nodig. Verder gaat alles goed hier. Groetjes aan Rianne en nog veel plezier. Liefs en een knuffel, Diny

• 10 Juni 2009 - 14:44

Cathy:

veel plezier meiden.
    (Tonny - ik heb de baan)
    groetjes uit Helmond (waar het nu pijpestelen regent)

• 10 Juni 2009 - 14:45

Ellen:

Zo te horen alles weer heerlijk daar bij jullie.
    Tonny je krijgt de groeten van Franske, ik moest zeggen dat je in Marokko gerust op blote voeten kunt lopen omdat het er toch stinkt.(dat zijn niet mijn woorden)
    Groetjes en tot de volgende keer.

• 10 Juni 2009 - 15:10

Ineke:

Nu dames jullie hebben het beter dan wij hier. Het regent hier pijpestelen. Zijn het leuke mensen die Jip en Janneke of waren jullie ze liever niet tegengekomen. Ziet er prachtig uit daar in Marokko. Rianne telefoon is gearriveerd. Geniet maar weer de komende dagen van al het moois en lekkers.

• 10 Juni 2009 - 15:19

Marianne:

Wat een heerlijk begin om door de Medina te slenteren. Nou hier in De Rijp schijnt het zonnetje. Misschien krijg ik de pijpenstelen nog. Dames geniet van het mooie leven.
    liefs Mar

• 10 Juni 2009 - 15:34

Anny, Pieter, Gusta:

Hallo,

Leuk om weer oude herinneringen op te halen. Geweldig. Zo te zien op de foto's zit het weer ook mee.

Met de vogels gaat het allemaal goed.

Groetjes van ons allemaal.

• 10 Juni 2009 - 16:09

Ma:

leuk wat van julie te horen hier alles goed de vogels zijn nog niet uit gevlogen leuk voor otje nu regent het dus is ze binnen heeft ze rust geniet nog maar liefs ma

• 10 Juni 2009 - 16:40

Hoi Rianne En Tonny:

Leuk om iets van jullie te horen.Zo te zien en te horen gaat het goed met jullie.Wat een weertje daar,hier is het ietsje minder(haha)
    Geniet nog maar lekker in Marokko.
    Nog een fijne vakantie.
    Groetjes Ilse

• 10 Juni 2009 - 16:46

Dini En Jan:

Hallo Rianne en Tonny.
    Heel fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben.
    Mooie foto"s wij hopen dat jullie verder nog een goede reis hebben en heel veel plezier.

Groeten Dini en Jan.

• 10 Juni 2009 - 17:55

Elvira:

Gôh, ik ben weer veel te traag geweest, had je nog een sms-je willen sturen om een fijne vakantie te wensen. Nou, bij deze dan...Fijne vakantie jullie allebei!! Geniet maar lekker van het mooie weer en de cultuur. Ik geniet op afstand mee!!
    Groetjes, Elvira

• 10 Juni 2009 - 20:27

Hanneke En Jos:

Ha dames,

dat ziet er al goed uit die foto's van jullie. En wat een heerlijk weer, hier regen, regen en nog eens regen. Mmmm lekker al die verse fruitsapjes. Genietse en knuffel van ons

• 11 Juni 2009 - 06:15

Trudy:

Hoi Tonny en Rianne

Toch altijd weer goed om te lezen dat de reis goed is verlopen.
    Wat ik zo lees hebben jullie het al prima naar je zin en al weer het nodige meegemaakt.
    Zo zie je ook dat de wereld toch klein is om nu weer bekenden in de groep te hebben.
    De foto's zien er schitterend uit.
    Heel veel plezier en tot horens.

Groetjes Trudy

• 11 Juni 2009 - 19:33

Sari:

perongeluk heb ik mezelf gewist mar wil jullie hele leuke berichten ontvangen hoor, dus.... Weer prachtige foto's en belevenissen! GENIET ZOVEEL JULLIE KUNNEN!

• 12 Juni 2009 - 21:17

Petrie:

Ha Fatima en Latifa,
    Fijn dat de reis goed is geweest en dat jullie al lekker genoten hebben. De eerste foto's zien er in eder geval ook goed uit!!
    Inmiddels twee dagen na jullie bericht zijn de regenpijpestelen hier weer even weg en is het gelukkig prachtig weer geweest vandaag...
    Veel plezier verder en tot mails.
    xxx

• 13 Juni 2009 - 12:30

Leny:

Mooie foto's en goede berichten ! Geniet er lekker van dames !

Groetjes van Theo,Leny en de meiden.

• 13 Juni 2009 - 14:47

Peter Van Den Berg:

hoi meiden, klinkt allemaal weer goed hoor. is die foto van jullie beiden genomen na de rose????
    groetjes peter en ingrid, ondertussen in canet plage aangekomen!!

• 13 Juni 2009 - 20:23

Leo:

Het ziet er allemaal weer fantastisch uit dames !Gelukkig ontbreekt ook de Rose niet !
    Groet, Leo en Ellen

• 14 Juni 2009 - 09:08

Corina:

Nou lekker genieten van het mooie weer en al het moois wat er te zien is.En die fruitsapjes klinken heerlijk!!
    Goetjes

• 14 Juni 2009 - 14:49

Gerdie:

Hallo Rianne en Tony,
    Fijn om te lezen dat jullie al weer zo genieten. Veel te bekijken, een leuke groep, goed eten en natuurlijk heerlijke drank. Geniet ervan!
    Eugene, Gerdie en kids