De paus is weer gevlogen - Reisverslag uit Argelès-Gazost, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu De paus is weer gevlogen - Reisverslag uit Argelès-Gazost, Frankrijk van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

De paus is weer gevlogen

Door: Rianne en Tonny

15 September 2008 | Frankrijk, Argelès-Gazost

Bonjour mes amies,
Gisteren morgen werden we wakker met het zonnetje! We zijn na het ontbijt de bergen ingereden naar Gavernie. Vandaaruit hebben we een wandeling gemaakt naar de cirque de Gavernie, dit is een keteldal gevormd door een gletsjer (heel lang geleden). Helaas was het wat bewolkt en daardoor in de bergen best wel fris, de flinke wandeling daarintegen zorgde dat we het flink warm kregen. Het ging voornamelijk bergop tot aan het dal, maar het was zeker de moeite waard om tegen de berg op te klauteren! Na de lunch zijn we weer terug gewandeld en en met de auto weer terug gegaan naar het hotel. Waar we op tv het bezoek van de paus aan Lourdes hebben bekeken en daarna een heerlijk warm bad genomen. Gisterenavond weer in het dorp heerlijk gegeten.
Vanmorgen was het weer volop zon en zijn we naar Lourdes getogen, de paus was en ook nog maar die hebben we niet gezien. Gisteren waren en 100.000 mensen nu gelukkig niet! We hebben alles op het gemak kunnen bekijken en zelfs voor de grot van Bernadette stond maar een heel kleine rij. Natuurlijk hebben ook wij jerrycans vol water getapt bij de heilige bron, dat kan er nog makkelijk bij in de auto. De lichtjesprocessie van vanavond slaan we over want dat is echt iets voor de gelovigen. Eenmaal terug bij het hotel hebben we nog lekker in de zon gezeten maar niet gezwommen want het water is hier pyrenees koud.
Morgen trekken we weer verder naar een kuuroord.
Groeten Tonny en Rianne.

Petrie en Gerard: fijne vakantie!
Allon: fijne verjaardag!

• 15 September 2008 - 17:03

Hanneke Smit:

Ha dames bewaar voor mij een litertje water uit de bron. Misschien dat alles dan weer strak trekt :-)Net terug uit Italie, wat is het hier koud, 14 graden hier, wat een ellende. Nou dames geniet ervan en lieve groeten xxxx

• 15 September 2008 - 17:41

Peter:

wat aardig dat de paus nog even naar jullie zwaaide van achter het glas!!!

• 15 September 2008 - 18:16

Ingrid:

Al die mooie reizen van jullie waren toch altijd de ver van mijn bed show. En nu in Franrijk is het allemaal zo heerlijk herkenbaar. Ik geniet er extra van. Knuf

• 15 September 2008 - 18:22

Corina:

Jullie hebben alweer een heleboel gezien en gedaan! Heerlijk vooruitzicht dat kuuroord. Geniet ervan!!

• 15 September 2008 - 18:59

Marleen:

Wat lief dat je aan Allon dacht, kregen vandaag allebei je kaartjes; bedankt namens Allon!
    Door jullie hebben we ook al veel van de wereld gezien; bedankt weer voor jullie reisverslag en de mooie foto's.
    Groetjes van ons vieren.

• 15 September 2008 - 19:44

Petrie:

Dank je wel meisjes...ik ben volop aan het pakken nu..het is de bedoeling dat ik morgen een beetje op tijd klaar ben, de kids komen nog even eten en spap en smam komen nog even koffie drinken...heb er nu wel heel veel zin in. Jammer dat de paus niet naar Portugal gaat, hahaha.
    Genieten jullie ook nog maar even verder, zeker in dat kuuroord!!!
    Tot oktober maar weer..
    xxx Petrie en Gerard

• 15 September 2008 - 19:46

Leny:

Ik geniet weer mee met jullie.Dat kuuroord is ook een heel goed idee !

Veel plezier verder !

• 15 September 2008 - 21:01

Ilse:

Hoi dames,
    Wat hebben jullie het daar toch goed in Frankrijk,geniet maar lekker in het kuuroord.Hier ook alles goed en bedankt voor de kaart,die is vandaag gearriveerd.Nog veel plezier en groetjes van ons allemaal.

• 16 September 2008 - 07:39

Tonnie Van De Moos:

Tonny en Rianne, ik heb jullie site van rob Hornix gekregen.
    Tonny je zou nog contact met ons opnemen. Dus nu geen verre reis voor jullie maar toch prachtige foto's. Maar ik vraag me wel af wat er met julllie gebeurd is omdat je met stokken moet lopen, je kunt beter even langs Lourdes gaan dan raak je die stokken misschien kwijt.

groetjes tonnie van de moosdijk
    (oud) collega

• 16 September 2008 - 13:14

Jikkemiene:

Ha Marianne!
    Fijn dat je zo genieten! Bedankt voor de kaart..
    We willen even geweldig nieuws aan je kwijt. We hebben gister audit gehad en men had niks geen punten! Het was allemaal goed, mede dankzij jou (en nu Sari). Dat moesten we je toch ff melden he! Nog een hele fijne vakantie verder en drink er maar een wijntje op, wij hebben een gebakje gegeten!!

Groetjes van alle Jikkemientjes