Eindelijk warmte ! - Reisverslag uit Hangzhou, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Eindelijk warmte ! - Reisverslag uit Hangzhou, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Eindelijk warmte !

12 September 2013 | China, Hangzhou

Nihao allemaal,

Hier zijn we weer lekker snel met ons volgende verslag. We zitten nog steeds in het warme Tunxi, wat te klein is om op de kaart te vinden ...

De reis tot nu toe:
Na een treinrit van maar 12 uur zijn we in Jiujang aangekomen. Daarna reden we nog 3 uur naar de plaats Wuyuan. Onderweg stopten we bij een fabriek waar ze Chinees porselein maakten en verkochten. Mooi, maar erg duur. Ondertussen scheen de zon en was het erg warm. 's Middags zijn we naar 2 authentieke dorpjes en een regenboogbrug gegaan. De dorpjes staan op de lijst van Unesco en waren erg ongerept en mooi. De brug viel ons tegen, we hebben een mooiere gezien. 's Avonds hebben we de winkelstraat van het stadje bekeken en bij gebrek aan enige contactmogelijkheid met het bedienend personeel van de plaatselijke chinees zijn we naar de Mac Aids gegaan ( ja, zo heet de hamburgerzaak echt).

Woendag zijn we weer verder gereisd en hebben we 3 dorpjes bekeken. Deze waren niet zo ongerept als die van gisteren maar ook wel mooi. In het laatste dorp stonden veel kamferbomen waar natuurlijk vanalles van gemaakt en verkocht werd. We zaten net in de bus toen het begon te onweren en zijn we in de regen naar Tunxi gereden. Daar hebben we in het hotel eindelijk de was in kunnen leveren en zijn we bij de rivier gaan eten.

Vandaag hebben we een vrije dag genomen. We hebben uitgeslapen en zijn op het gemak naar Old Street gelopen. Dit is een lange straat met authentieke huizen en hele leuke winkeltjes. We hebben heerlijk geshopt en op terrasjes gezeten. Aan het eind van de middag hebben we nog een heerlijke voetmassage gehad en zitten we nu helemaal fris achter de computer. Het is ondertussen weer begonnen met onweren en het regent flink.
Vandaag was er nog een bijzondere gebeurtenis in de stad, ex-president Hu (spreek uit als Who) was in de stad. We zagen complete ME-teams met bommen zoekapperatuur en politiehonden door de straten gaan, voordat de goede man nog maar in zicht was.

Morgen trekken we weer verder naar Hangzhou.
Dit was het weer voor vandaag,

groetjes van Tonny en Rianne

• 12 September 2013 - 15:15

Pieter:

Klinkt als een hele leuke vakantie!
    Leuke, uitnodigende naam voor een Mac trouwens:-
    Het eten was hopelijk smakelijk?

• 12 September 2013 - 15:34

Trudy:

Weer een heleboel belevenissen en ervaringen op jullie reis. Leuke voornaam Mac voor een chinees maar de achternaam??? Nog veel plezier en mooie verhalen.

• 12 September 2013 - 16:40

Bernardine:

Hier is de herfst echt begonnen... en hebben we heimwee naar de zomer!
    Genieten jullie dus nog maar even van de vakantie!

Groeten, Bernardine

• 12 September 2013 - 17:20

Corrie:

lekke eten ik weet niet of ik wel lust lefs ma

• 12 September 2013 - 18:17

Pieter En Anny:

Hoi dames

Het lijkt ons een hele mooie reis en wat hebben jullie al
    weer veel gezien
    Hebben jullie een leuke groep en reisbegeleider
    Geniet nog samen
    Groetjes uit Deurne

• 12 September 2013 - 20:07

Kees:

Hoi Tonny en Rianne. Het is weer volop genieten in het verre oosten als ik het zo lees. Onze vakantie zit er bijna op. Morgen nog een leuke dag voor de boeg en dan s avonds met de boot naar hoek van Holland. Wij hebben ook genoten van het landschap de historie en de erg aardige Britten. Groeten Kees (en ook van Gert)

• 12 September 2013 - 21:29

Mar:

Hoi meiden, Dat het maar mooi weer mag blijven daar bij jullie. Geniet van alles, de mensen, het eten, de cultuur en de natuur. Ik ben druk aan het plannen voor Nepal. Ticket is al in de pocket, Tibet guesthouse voor de eerste nachten gereserveerd en dan zien we ter plekke wel wat we gaan doen, maar eerst nog twee en een halve week aan het werk.
    Neem een biertje op mijn gezondheid, want het gaat goed!
    liefs Mar

• 13 September 2013 - 11:15

Hanneke:

Leuk om je zo weer te volgen Tonny en jullie verhalen te lezen. Helaas kan ik de foto's niet openen want internet hier in buitengebied van Florence is zwaar k.. Nog een fijne vakantie xxx

• 13 September 2013 - 17:53

Sjef & Bep:

Nou dames wat hebben jullie al weer veel gezien, erg mooi. Ik zou moeite hebben om te eten, sommige dingen zien er zo raar uit. Maar jullie zijn al zo doorgewinterd na zoveel verre reizen.
    Geniet er verder nog van en hou ons op de hoogte. Groetjes, Sjef & Bep

• 14 September 2013 - 17:30

Tiny Van Den Elsen:

Hoi dames,

Leuk weer iets van jullie reis te zien, geniet er nog maar lekker van.

Groetjes
    Tiny en Monique

• 16 September 2013 - 15:58

Folke:

Het is een te gekke vakantie volgens mij. Nou ja "vakantie" luieren is er niet bij. Maar wel heerlijk eten . Erg mooie foto's. De foto van de tandarts praktijk is beangstigend. Maar hopen dat één van jullie geen kies/tandpijn krijgt. Ik wacht op de volgende mail. Mooi om door te lezen. En hopen dat de capes niet meer nodig zijn. Geniet van al het moois.