Terug aan de kust - Reisverslag uit Unawatuna West, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Terug aan de kust - Reisverslag uit Unawatuna West, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Terug aan de kust

23 November 2012 | Sri Lanka, Unawatuna West

Hallo allemaal,

We zitten nu in Unawatuna aan de zuidkust. Dit is een hippie-achtig strandplaatsje, waar we eindelijk shopjes hebben, waar we wat kunnen kopen!

De reis tot nu toe:
Na ons vorige bericht zouden we de dag erop op safari gaan in Yala National Park. 's Nachts besloot het lichaam van Rianne alles wat erin zat eruit te werken en was het even twijfelachtig of ze wel mee kon op safari. Maar gelukkig om half 6 keerde de rust weer en zijn we op safari gegaan. Dit keer in een prachtige jeep, waar je lekker hoog zit en zo het wild goed kan zien.
We zagen deze keer maar 2 olifanten, waarvan er een stond te slapen... krokodillen, wilde waterbuffels, herten, wilde varkens, mangoesten, pauwen, prachtige vogeltjes, varanen, maar helaas geen panter. Het is een prachtig park en altijd spannend om mee te speuren naar de dieren.
De rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan en is Tonny op avontuur geweest in de ayurvedische spa van het hotel. Ditmaal een massage met stoombad, het is hier gemiddeld 35 graden, dus je kunt je voorstellen hoe het is om in een stoomcabine te liggen. Toen de cabine op Tonny's verzoek openging vluchtte er nog een dikke rat uit (deze vond het ook te warm). 's Avonds is Tonny samen met Nihal naar een puja in een tempel geweest, hier stond ze net altijd op de verkeerde plek en kwam door het luide en langdurig bellen in de tempel, halfdoof weer buiten. Jullie snappen dat Rianne het helemaal niet erg vond om deze belevenis over te slaan. Zij heeft lekker op bed naar Charly's Angels liggen kijken.

De volgende dag zijn we naar de kust gereden. Onderweg hebben we op een markt lekker fruit gekocht (mandarijnen, mango, zuurzak). verder hebben we nog een gigantische Boeddha bekeken en een kokoksnootje gedronken en gegeten. We stopten nog even bij Dondra's Head, de zuidelijkste punt van Sri Lanka en bij een kindertehuis. We hadden geld gekregen om te schenken aan een goed doel naar onze keuze, daar hebben we zelf ook bijgelegd en nog wat speelgoed gedoneerd. Het was een weeshuis voor meisjes, die het erg leuk vonden dat we kwamen kijken en zoals alle meisjes tussen 10 en 15 lekker aan het giechelen waren. Het tehuis zag er netjes en schoon uit, maar kon echt wel een extraatje gebruiken.
In de plaats Matala hebben we nog een Nederlandse markthal bezocht en daarna kwamen we in Mirissa. 's Middags zijn we over het strand gewandeld en hebben we een supermarkt gezocht, deze bleek in Mirissa niet aanwezig te zijn. We zijn dus met een tuktukje naar Weligama gegaan en hebben daar wat inkopen gedaan. terug in ons Palace Mirissa hotel hebben we lekker gezwommen in het zwembad en op ons balkon geborreld.

De volgende dag waren we toe aan een rustdag. We hebben lekker aan het strand gelegen, gesprongen in de zee, want de golven zijn hier zo hoog dat zwemmen niet lukt. Lekker gegeten, lekker gedronken en bruin geworden (ja, nog bruiner). 's Avonds lekker verse krab op het strand gegeten met enkele cocktailtjes erbij.

Vandaag zijn we via de kust naar Unawatuna gereden. Daar hebben we afscheid moeten nemen van Nihal. We hadden een leuk afscheidscadeautje voor hem en een fooi. Toen wij echter ons hotel verder ingingen bleek het eigenlijk een donker, deprimerend geheel te zijn, maar ach we zijn eerst maar eens de buurt gaan verkennen. Daar bleken in de baai van Unawatuna veel leukere en gezelligere hotelletjes te zijn. Wij namen de beslissing om te vragen wat nu zo'n hotel kost per nacht en dat wilden wij wel uitgeven. We hebben uitgecheckt en zijn met een volgeladen tuktuk naar ons nieuwe hotel getogen. We hebben nu een gezellig hotel, aan de baai, uitzicht op zee aan een rustig straatje met shopjes en restaurantjes. LEKKER! Dit ten opzichte van het vorig hotel wat aan de doorgaande weg naar Colombo ligt.
Natuurlijk zijn we al even in de zee gesprongen en hebben al gebruik gemaakt van de shopjes. Want nee, we hebben bijna nog niets gekocht deze reis...

We gaan nog lekker een paar daagjes genieten hier en morgen gaan we nog naar Galle.

Groetjes en tot de volgende keer
Rianne en Tonny

• 23 November 2012 - 13:58

Peter En Ingrid:

Wow meiden niet slecht om zo nog een paar dagen te hebben aan het strand! Ziet er goed uit en groot gelijk dat je geswitcht bent van hotel, het moet wel leuk blijven toch?

Genietse nog even een paar dagen!
    gr. Peter en Ingrid

• 23 November 2012 - 17:15

Bernardine:

Heerlijk nog een paar dagen relaxen aan het strand en natuurlijk niet te vergeten die shopjes (want dat blijft toch leuk, hè?). En zo'n deprimerend hotel is inderdaad niet echt een goede afsluiter van een lekkere vakantie, maar wat jullie nu hebben ziet er heel sfeervol uit! Toch niet onbelangrijk!?
    Geniet er nog even van want voor je het weet moet je hier je winterjas weer aan!
    Groeten, Bernardine

• 23 November 2012 - 17:25

Eva Lokker:

Weer genoten van de prachtige foto,s en uigebreid reisverslag.
    Geniet nog van de laatste dagen en alvast goede terugreis gewenst.
    Gr. uit z.zee Eva

• 23 November 2012 - 17:40

Folke:

Ik las: 's Avonds lekker verse krab op het strand gegeten met enkele cocktailtjes erbij. Gatver......dat jullie dat willen. haha. Leuk om al die plaatsnamen te lezen. Dat klinkt toch anders dan Helmond , Goes of Arnhem. Dames vooral nog genieten de dagen die de reis nog voor jullie in petto heefd. Maar goed dat er tuktukjes zijn. Die brengen je naar vele "adresjes". groetjes Folke

• 23 November 2012 - 17:45

Folke:

O ja een vraag, wat is een lawaaitempel? Ja bij de krant, maar dat zal het niet zijn.
    Trouwens, die zwembaden en de stranden. Dat ziet er toch wel heeeeeeeel fijn uit.

• 23 November 2012 - 19:59

Pieter En Anny:

Hoi Tonny en Rianne

Jullie hebben weer een prachtige reis gehad .
    Wij hebben genoten van jullie reisverslagen .
    Nu nog even genieten van het strand ,en dan weer naar het koude kikkerland .
    Geniet de laatste dagen nog en een hele goede vlucht terug .

Groetjes uit Deurne Pieter en Anny

• 23 November 2012 - 21:14

Hanneke:

Ooooooooh wat genieten jullie en wat een heerlijk strand, wil ik ook. Hier koud en nat. Nog een paar daagjes in de warmte, geniet dames, dikke knuffel uit St. Hubert.

• 23 November 2012 - 21:49

Corrie:

geniet nog lekker een paar daagjes weer genoten van jullie verslag en mooie fotos alvast een goede terugreis gewenst liefs ma

• 25 November 2012 - 12:07

Leny Seinen:

Wat mooi om zo op je reis een weeshuis een extraatje te geven. Safari, strand, wat een mooi land. En een goed besluit om een ander hotel te nemen. Aan jullie wel toevertrouwd om dingen goed te regelen! Prachtig , het is echt genieten met de najaarswind hier buiten van jullie zonnige foto' s. Liefs Leny