Vanuit de mist weer in de zon - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Vanuit de mist weer in de zon - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Vanuit de mist weer in de zon

19 November 2012 | Sri Lanka, Tissamaharama

Hallo allemaal,

We zijn nu in Tissamaharama, in het zuid-oosten en het is hier weer zonnig en warm.

De vorige keer eindigden we In ons verslag dat we de volgende dag naar de Horton Plains zouden gaan; we moesten dus om 5 uur! opstaan en een busje bracht ons om half 6 over een hotseklots weg naar de Horton Plains. Toen we daar aankwamen zagen we al meteen Sambar herten van heel dichtbij, prachtig. De wandeling was ongeveer 10 kilometer over ongelijke rotsige en modderige paadjes. Het was geen relaxte wandeling. Maar wel heel erg mooi om te doen. We zijn nog afgedaald naar de Baker Falls, een brede waterval, de afdaling moest met behulp van takken en boomstammen omdat de treden totaal weggesleten waren. We moesten natuurlijk ook weer omhoog (zie ons stappen moeten nemen van ongeveer een halve meter hoog) . Het hoogtepunt moest Worlds End zijn... je kan hier, als je geluk hebt, in een diepte kijken van 880 meter... Wij waren niet zo gelukkig, wij zagen een muur van mist... Waardoor het wel weer leek of we echt aan het einde van de wereld waren.
We hebben onderweg nog allerlei dieren gezien: apen, vogels, een mangoest, sambar herten, groene hagedissen en veel vlinders. Nadat we de tocht voltooid hadden, moesten we weer met het busje de 21 kilometer terug over de hotseklotsweg. Na de lunch zijn we het dorp ingegaan, wat er met zon veel aantrekkelijker uitzag dan gisteren met regen. We hebben ook nog wat aankopen gedaan want dat hadden we wel verdiend na deze prestatie. Tonny heeft een mooie jas gekocht en Rianne fijne oorwarmers. Daarna zijn we naar de Hill-club gegaan, waar we voor 100 roepies lid moesten worden, om een lekker portje te drinken. Het was super koloniaal en oudbollig, maar wel leuk.

Gisteren zijn we met de trein naar Ella gegaan, een heel avontuur. We vertrokken om 8 uur uit het hotel om de trein van 9.30 te halen (de weg naar het station is erg slecht). Op het station bleek de trein een uur later te komen dan gepland. We vertrokken dus om 10.30. De reis zou 1,5 uur duren maar helaas we hadden steeds vertraging door onbekende redenen en deden er uiteindelijk 5 uur over. Nu is het best leuk om een treinreisje te doen maar er zijn grenzen.
Het hotel in Ella maakte alles weer goed, het is een eco lodge met prachtige cabanas met uitzicht over de theeplantages en little Adams peak (berg). In een woord geweldig. We hebben in het dorp koffie gedronken en onze beentjes getrakteerd op een welverdiende massage. Deze vond gedeeltelijk plaats in kaarslicht omdat de electriciteit was uitgevallen. Het was een heerlijk massage.
We aten in de wolken... het wordt hier in de bergen 's avonds vaak mistig en als je dan een open restaurant hebt is het daar binnen ook mistig.

Vandaag zijn we naar Tissamaharama gereden en hebben een stop gemaakt bij de beroemdste waterval van Ella en een mooie tempel waar beelden uit de rots zijn uitgehakt. We logeren nu in een gezellig klein hotelletje waar we bijna uit de kamer in het zwembad kunnen springen. Dit hebben we al even gedaan. Nu zitten we bij het ICT Centrum in de "stad" en we gaan zo weer lekker naar het hotel terug voor een duik in het zwembad.

Morgen weer vroeg op voor een safari in Yala National Park. Olifanten ! (hopen we).

Verder vinden we de mensen hier in Sri Lanka heel erg vriendelijk, iedereen is behulpzaam en vind het leuk om een kort gesprekje met je te voeren.

Na morgen trekken we weer verder naar Mirissa en zijn we weer aan de kust. Tot dan.

Groetjes Tonny en Rianne.

• 19 November 2012 - 11:16

Petra:

In 1 woord: PRACHTIG!

• 19 November 2012 - 13:17

Pieter:

prachtig die eco lodge!

Zo te zien is het eten en drinken daar ook goed?! Geniet er van, jullie foto's zijn prachtig!!

• 19 November 2012 - 16:03

Gusta Van De Mortel:

Hallo dames,

Door jullie verhalen heb ik het idee dat ik zelf op vakantie ben. De foto's maken het verhaal compleet. Geniet er van!

Groetjes Gusta

• 19 November 2012 - 16:05

Bernardine:

Leuk dat jullie ondanks alle uitstapjes toch steeds tijd maken voor een reisverslag! Zo kunnen wij hier ook een beetje meegenieten! Dat Marianne van shoppen houdt, wist ik wel, maar wat ze in vredesnaam in Sri Lanka met oorwarmers moet? Snurkt Tonny zo hard?
    Groeten, Bernardine

• 19 November 2012 - 17:35

Peter En Ingrid:

Hoi meiden, weer heerlijk om jullie verhaal te lezen en vooral ook de foto's erbij te zien! We zijn aangenaam verrast door het mooie Sri Lanka!!
    Het is maar goed dat jullie af en toe zoveel moeten afzien en klimmen en lopen want anders werd het wel een hele lazy vakantie :)

• 19 November 2012 - 17:47

Mar:

Dames wat geweldig om te zien hoe jullie genieten
    Wij zijn in de ban van Beatrix die het behaagd heeft om ons dorp te vereren met een bezoek op 30 april!!!
    Dus ..................straks wereld beroemd in De Rijp!!!

• 20 November 2012 - 06:48

Jacqueline:

Nou, klinkt goed allemaal. Hier ongeveer hetzelfde, ook mist! Geniet daar nog maar ff. Leuk zo beetje meereizen. Gr jacq

• 20 November 2012 - 15:21

Folke:

Hallo levensgenietsters, Het straalt van jullie af hoe het is Sri Lanka is. Geweldig. De verhalen zijn super. Als je aandachtig leest, ben je er "bijna zelf". ( ja veel fantasie heb ik) De eco lodge is echt een droom. Ik denk dat jullie je af en toe in de wang knijpen of het allemaal wel echt is en geen droom. In de eco lodge verdwijnen vast alle wandel en vervoer-pijn(tjes). Geniet verder !!!
    groetjes folke

• 20 November 2012 - 18:49

Ilse:

hoi tonny,

Bedankt voor de mooie kaart.Je kunt wel zien en lezen.dat jullie weer een fantastische reis aan het maken zijn.Geniet er,samen met Rianne,nog maar lekker van.

Groetjes Ilse

• 20 November 2012 - 23:02

Leny Seinen:

Hallo dames Wat een mooi verhaal over het portje in de Hill club. En de foto's van Ella zijn prachtig. Ha ha ik hoor je al mopperen in die trein Marianne. Bedankt voor jullie mooie kaart. Die was er maandag. Jullie zijn al op heel veel plaatsen geweest. Geniet nog lekker. Benieuwd naar de volgende foto' s :)

• 21 November 2012 - 11:03

Kees Gert:

Hoi Tonny en Rianne,
    Zo te lezen en te zien is het een fantastisch mooie reis. Ondanks dat het niet zo'n heel groot land is, is het wel heel erg afwisselend en is er erg veel te zien. Gelukkig bouwen jullie ook genoeg relaxte genietmomenten in, zoals we dat natuurlijk van jullie gewend zijn.
    Nog een hele reis en groeten van ons,
    Gert Kees

• 21 November 2012 - 15:46

Monique Wijsman:

Dames, wat zal dat portje heeeeeerlijk gesmaakt hebben!! Die eco-lodge is ook niet vervelend. Jullie hebben het goed voor elkaar. En ik ben het met Folke eens: aandachtig lezen en het is net of je er zelf bent. Ik ga het gewoon nog een keer lezen. Have fun : )

• 21 November 2012 - 19:46

Gerdie:

Hallo Tonny en Rianne, wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Als ik jullie verhalen lees word ik direct jaloers. Wat maken jullie veel mee. Gelukkig kunnen wij lekker met jullie meegenieten met jullie verhalen en jullie mooie foto's. Als ik jullie foto's zie dan denk ik gelijk dat wil ik ook ...
    Heel veel plezier nog en geniet ervan. Nog even voor Tonny: met ons pap is alles goed. Gelukkig is alles niet voor niets geweest.