Naar de grote stad - Reisverslag uit Sjanghai, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu Naar de grote stad - Reisverslag uit Sjanghai, China van tonnyenrianne - WaarBenJij.nu

Naar de grote stad

21 September 2013 | China, Sjanghai

Nihou allemaal,

Hier zijn we weer vanuit Shanghai.

De reis tot nu toe:
Woensdag 18 september zijn we 's ochtends naar een tempel gegaan. Hier hangt ook een enorme bel waar we ieder 3 keer tegenaan geslagen hebben (met een soort stormram). Dit is voor voorspoed. Daarna zijn we vertrokken naar Shanghai. We logeren hier in het Astor Hotel, een van de oudste hotels in de buurt van de Bund. Het is een prachtig koloniaal gebouw.
We zijn naar de Bund vertrokken en hebben door wat rondgekeken. We zijn toen met de sightseeing tunnel naar de overkant gegaan. Dit is een belevenis: je gaat met een soort ski-cabine een tunnel in, die met de meest wilde versiering verlicht is en je hoort muziek. 's avonds zijn we naar een acrobatenshow geweest. Dit was een doort combinatie van het Chinees kerstcircus en Cirque du Soleil. Erg indrukwekkend!! Daarna zijn we nog even over de Bund gelopen met zicht op de verlichte skyline.

Donderdag hebben we een stadswandeling gedaan. Het is heel erg druk in de stad, er wonen hier al 20 miljoen Chinezen, dan komt er nog een flink aantal toeristen bij en omdat het Moonfestival is vandaag is ook bijna iedereen nog vrij. Op sommige plaatsen was er geen doorkomen aan en schuifelden we achter elkaar aan. We zijn bij Old Town op een echte ouderwetse groenten- en fruitmarktje terecht gekomen, wat heel bijzonder is midden in zo'n grote stad. In het boekje lezen we dan ook dat deze wijk op de nominatie staat om gesloopt te worden, zodat deze markt binnenkort niet meer bestaat... Onderweg heben we ook nog een voetmassage gehad. 's Avonds ook weer even over de Bund gelopen.

Vrijdag zijn we een andere route gan lopen uit ons boek. Deze was veel relaxter en rustiger, maar misschien komt dit ook omdat de meeste Chinezen weer aan het werk zijn. Wij hebben slangen gezien, een Cicade/huisdierenmarkt, ook zagen we op straat een poedel met slofjes aan... Het is hier wel de gewoonte om je hondje regelmatig te wassen en op te fluffen met de fohn. We liepen over een antiekmarktje, bezochten een tempeltje. Daarna zijn we in het park terechtgekomen waar weer allemaal mensen aan het dansen waren. Weer met een taxi naar de Bund gegaan en lekker even gezeten. Voetenmassage gedaan in het hotel en 's avonds met z'n allen gegeten, want onze Belgische groepsgenoten gaan vandaag al naar huis.

Vandaag regent het! We zijn met de hop-on-hop-of bus gegaan. We hebben vanuit de bus andere delen van de stad kunnen bekijken. Onderweg zijn we uitgestapt bij de City God tempel, die we met de pluutjes hebben bekeken. Om te lunchen in een trendy wijk, waar we voor het eerst in China een wijntje hebben gedronken. We zijn voor het laatst uitgestapt om op zoek te gaan naar een Wangba (internetcafe).

Morgen gaan we weer naar huis...

Bedankt iedereen weer voor de reacties!!

Groetjes
Rianne en Tonny

• 21 September 2013 - 12:02

Corrie:

voor morgen een goede reis en welkom thuis groetjes

• 21 September 2013 - 12:08

Diny:

Goedemorgen / middag dames,

héél indrukwekkend!! Goed verhaal en met foto's probeer ik mezelf te verplaatsen in jullie. Moet weer een geweldige ervaring voor jullie zijn geweest deze reis. Ik laat het nog even op me inwerken.
    Wens jullie een goede reis terug naar huis en een fijne thuiskomst.

Vr. gr. Diny

• 21 September 2013 - 12:38

Peter:

die skyline is echt mooi!! alle foto's zo overziend was het weer een mooie reis. Ben benieuwd of jullie t.o.v. de vorige China reis veel verschil hebben gezien door de economische groei? Goede reis morgen, tot snel ;) groetjes Peter

• 21 September 2013 - 14:10

Ineke:

Leuk hoor nog een reisverslag. Shanghai ziet er goed uit zowel het moderne als het oude gedeelte en die shuttle echt een belevenis. Nogmaals goede terugreis. Groetjes Ineke

• 21 September 2013 - 18:06

Petrie:

Dank je meiden voor de leuke verhalen en de mooie foto's. Op deze manier zie ik ook de hele wereld, haha
    Voor nu een hele goede en veilige terugreis naar het afkoelende thuisland. Wij genieten nog even een paar dagen van de warme zon en het strand in Alanya.
    Bel je dinsdag als ik thuis ben Tonny. Heel veel liefs van Rian en Petrie vanuit een warm turkye

• 21 September 2013 - 18:23

Trudy:

Het was weer een fantastisch reis voor jullie en voor ons veel lees- en kijkplezier. Voor jullie zit het er helaas op, voor mij gaat het nu beginnen. Ik vlieg zondagochtend half 6 naar Kos. Zulke avonturen zal ik niet beleven maar ik ga net als jullie volop genieten.

• 21 September 2013 - 18:36

Pieter En Anny:

Zo als wij lezen hebben jullie een mooie reis gehad
    Hopelijk kunnen wij deze reis ook nog een keer maken
    Jullie een goede terug reis en weer welkom in Nederland
    Gr. Pieter en Anny

• 23 September 2013 - 14:22

Anke:

Leuk om jullie reisverhalen wederom te lezen. Sommige kiekjes komen mij wel héééél bekend voor. Als het goed is, zijn jullie ook weer veilig terug op Nederlandse bodem. Op naar de volgende reis!

• 23 September 2013 - 22:27

René En Liesbeth:

Leuk Tonny en Rianne

Ik was weer echt terug in China. Voor ons exact een jaar geleden, ook de Moonfeesten meegemaakt en toen naar huis. Erg leuk!!
    Jammer voor jullie dat het weer voorbij is,,,terug aan het werk,,,ai!!